משה בוגי יעלון, המועמד הערבי וחיפוש קצר בגוגל | מהצד השני עם גיא זהר - 12.01.21

12 ינו 2021
17 157 צפיות

כאן 11 | משה בוגי יעלון הדיח מועמד מרשימתו אחרי שהתברר שהוא חשוד בפלילים. היה קשה לעשות גוגל | נפתלי בנט וגדעון סער מכריזים שירוצו לראשות הממשלה. אבל אין כזה דבר, אז למה אנחנו משתפים פעולה עם זה? | פרופ' ירון זליכה קפיטליסט או סוציאליסט? נאור מנינגר חושב שבסופו של דבר הוא פופוליסט | איך פוליטיקאי מרשיע את עצמו בשידור חי? צפינו בריאיון של ח"כ איוב קרא, ועוד פערים קצרים


• להרשמה לערוץ כאן | ביוטיוב ◄ goo.gl/oZXJlh
• להורדת יישומון כאן ◄ bit.ly/2NLO30g
• מוזמנים לעקוב אחרינו כאן | בטוויטר ◄ twitter.com/kann
• כאן | באינסטגרם ◄ instagram.com/kan_israel/
• כאן | אתר האינטרנט ◄ www.kan.org.il/

תגובות
  • מרובעים או קפיטליסטית או סוציאליסטית מה אכפת איזה העיקר שהוא יעשה סדר במדניות הכלכלית הכושלת

    חיליחילי23 שעות לפני
  • נאור מנינגר: לך תלמד מה עשו ל'סטנדרט אויל' בארצות הברית הקפיטליסטית. איזו הפגנת בורות.

    OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • יורדים פה על מנינגר באופן לא כל כך הוגן. זליכה חרט על דגלו "פירוק מונופולים" וזה מה שהוא מתפקס עליו, אבל ביטול החוק לעידוד השקעות יכול להיות בכייה לדורות. כל כך הרבה חברות שמושקעות כאן יכולות פשוט לקום ולקחת את העסקים שלהן למדינות עם הנהגה פחות יהירה שמבינה מאיפה מגיע הכסף (לצורך העניין אינטל, שמעסיקה 40,000 ישראלים באופן ישיר ועקיף ואפילו יותר אם לוקחים בחשבון עבודות בנייה, תשתית, ספקי מזון ועוד עשרות אלפי ישראלים שמתפרנסים ממנה). כמו כן, אין רפורמה טובה במערכת החינוך שארגוני המורים יסכימו ליישם, כי היא לא תהיה טובה להם, כי הם הבעיה שצריך לפתור, הרי אם מורה לא מתפקד כראוי הוא נשאר במערכת החינוך ומועבר לבית ספר אחר, שם הוא ימשיך להזיק לדור הצעיר, אז איך המערכת אמורה להשתפר אם משאירים בה כשלונות מוכחים? איך המערכת יכולה להשתפר אם עדיין משתמשים באזורי רישום וכופים על הורים לרשום תלמידים לבתי ספר ספציפיים בניגוד לדעתם? איך אמורים לתקן משהו שבור בלי לגעת בחלקים? אז גם בזה למנינגר יש נקודה. כל השאר, במיוחד הצורך לקטלג, מיותר לחלוטין. אני חושב שמה שהיה צריך להיאמר, הוא שזליכה מצהיר בראש חוצות שהוא רוצה לפרק מונופולים ולהסיר חסמי יבוא כי זה נשמע טוב, אבל בפועל יש לו כמה רעיונות קטסטרופליים מהצד הסוציאליסטי, שאותם לא רואים על שלטים כי זה פחות סקסי.

    Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
  • נאור מנינגר העיד על עצמו שהוא מבולבל. הוא צודק... הבעיה לא אצל זליכה, אלא אצל נאור.

    OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • מצויין

    Uzi ZadikovUzi Zadikov2 ימים לפני
  • מנינגר, חוק לעידוד השקעות הון הוא חוק מפוקפק ביותר. הוא לא מעודד העסקת עובדים בישראל. בבקשה, בבקשה, בבקשה, תעשו תחקיר יסודי לפני שאתם מדברים עליו. לא צריך ללכת רחוק. יש כתבות של שורה של עיתונאים שמפורסמות כאן.

    Nick MinaevNick Minaev2 ימים לפני
  • נאור מניגנר, אתה פתטי. אם אפשר להבא, להביא אנשים שיש להם טיפה מושג בתחום שהם מדברים עליו. בוא נניח את הביקורת עצמה בצד, נשמע לי הזוי שאדם שמפגין ידע בכלכלה שספק שיספיק בשביל לעבור מבחן באזרחות בתיכון מבקר פרופסור בעל שם כמו זליכה בנושא כלכלי, בצורה כה דמגוגית ולא מקצועית.

    yea yeayea yea4 ימים לפני
    • למה מהדהדים שטויות בערוץ?

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • האם ביחד או לחוד ? אמריקה שסועה וזו רק ההתחלה. ההתנגשות והקוטביות שמתעצמות בה מיום ליום מעמידות את שני המחנות זה נגד זה, ימין ושמאל. ולא רק באמריקה העצבים רופפים, אלא ההתגוששות והניגודיות מתגלות היום ברוב המשטרים ובין אזרחי העמים. הפילוג חודר היום אפילו לחיי המשפחה. ההבדלים גדלים, ומחלקים את בני האדם לשני צדדים עוינים מאוד. לפי חכמת הקבלה, ההתפתחות האנושית מאופיינת ברצון הולך ותופח, רצון לקבל הנאה שעם הזמן תופס צורה אגואיסטית על חשבון האחר. הגישה הזאת מביאה את האדם להתרכז בעצמו יותר, ומכאן מתפצלות דעותיהם של בני האדם כמו שני שבילים שמתרחקים ולעולם לא ייפגשו. אמריקה היא דוגמה קיצונית לכך, ולכן נוח לצפות בה ולראות בבירור לאן עתיד העולם להגיע. היא בנויה כמעין בבל מודרנית, מורכבת בערבוביה מכל הדתות האמונות והדעות, ולכן היא מפותחת מאוד ומפולגת באופן מיוחד. אבל המצב הקוטבי הזה כבר נמצא סמוי אפילו ברוסיה ובסין. יש בהן שליטים שמחזיקים קצר את העם, אבל גם זמנם אוזל. בסופו של דבר, כל העולם יתפלג לשני צדדים שעומדים זה מול זה, ללא מטרה משותפת שתקשור ביניהם. זה יתבטא בכל תחום: באקולוגיה, בחימוש, ביחס למשפחה, למין, למזון, לבעלי חיים. במקום להתקרב זה לזה ולהבין האחד את השני - כמו שחשבנו שיקרה כאות להתפתחות המין האנושי, בעל השכל המפותח, הרגש האנין והניסיון העשיר - ההפך קורה. ככל שהעולם יוסיף ויתקדם, הוא רק יהיה שסוע יותר, עד שהשנאה, הדחייה וחוסר הנכונות להגיע להבנה הדדית, יגיעו לשלמות. למה התהליך כל כך הפוך מהשכל האנושי הישר? מכיוון שהוא לא נובע מהשכל האנושי הישר. הוא נקבע ומגיע ממעמקי הטבע העגול. כוח הטבע מעורר בחברה האנושית את החלוקה המובהקת הזאת לימין ולשמאל, מפלג שווה בשווה, עד שכמו באמריקה של ימינו אנחנו מתפלאים: איך זה יכול להיות? מיליונים מצד אחד, מיליונים מצד שני, ומספר בודד של קולות יכריע מי יהיה הנשיא הבא? עם כל הכבוד לבחירות הדמוקרטיות, אף מנהיג אינו כלול משני הצדדים, אף מנהיג לא יכול לעמוד בלב העם, בין שני המחנות, ולהבטיח כמו שנהוג בסיסמאות הבחירות: "אני המנהיג של כולם". הטבע יגלה וידגיש שני קווים מובהקים בחברה המודרנית, שני קווים שלא מסוגלים להגיע לפשרה, הסכמה, שלא לדבר על חיבור ואהבה. וככל שהעולם יתקרב למצב של חוסר מוצא, דווקא אנחנו, עם ישראל, נמצא את עצמנו במרכז העניינים, תחת מבטו החודר של העולם. מבפנים תעלה באומות העולם האשמה כלפינו, בפירוד ביניהם. כך יתייצב העולם: מפוצל לימין ולשמאל בכל הרבדים - ובאמצע ישראל, אלה שאשמים בזה שמיליארדים על מיליארדים לא יכולים להתקשר. הזוי, מוזר, לא מובן, לא מתקבל על הדעת, אבל זה מה שיהיה. כך כתוב. אז נילחץ אל הקיר ולא תישאר לנו ברירה אלא לגלות סופסוף מי אנחנו עַם ישראל, מה ייעודנו, מה תפקידנו, בשביל מה אנחנו כאן. האומה הישראלית הותקנה כמעבר, ובאותו שיעור שנתחבר בינינו מעל ההבדלים, כך נפיץ אור לגויים, כך נעורר כוח של חיבור ואהבה, כך נמשוך לעולם כוח עליון שיחבר מעל ההבדלים, כמו שכתוב: "עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו". זה תהליך בהתהוות, הוא יכול לקחת עוד שנים, אבל צריך כבר היום להתחיל לשמוע אותו, לתת לו לטפטף ללב ולהמטיר לתודעה. ככל שניערך מהר יותר לקראתו, כך הדרך תהיה נוחה וטובה לכולנו.

    י.ש. מ.י.ש. מ.4 ימים לפני
  • חולדאי אמר פעמיים בynet זה לא שיחת קיבוץ וגם פעם אחת בראיון לדוריה למפל

    יובל זאבייובל זאבי4 ימים לפני
  • החלק ה״לא חשוב״ של נאור מנינגר קצת לא במקום ובעייתי... הדבר הכי בולט היא הבחירה בתמונות שמציגות קפיטליזם וסוציאליזם בסרטון: דגל של ברית המועצות שהיא דוגמה מאד לא רלוונטית ומטעה למצב (ואגב, יש הוכחות לכך שברית המועצות הרבה פעמים פעלה ממניעים קפיטליסטיים) לצד תמונה של כמה שליטים אמריקאים שנהנים מקוקטייל ולמי שלא מכיר אותם לא באמת מבין את ההקשר הישיר לקפיטליזם. לכן כבר מהשלב הראשון, רואים את העמדות של מנינגר שכן, לכל אחד יש את הזכות להביע את עמדותיו, אבל בתוכנית כזו, נראה לי שזה קצת פרדוקסלי להביע את זה ככה כי זה שגוי!

    YonYon4 ימים לפני
  • רק הכתבה הזו שהיא בלי נתונים ובאוויר חיזקה את הרצון שלי לשים זליכה בקלפי התכנית היתה גועל נפש !!!

    itay ostitay ost4 ימים לפני
  • גיא אני מאוכזב מה הזמנת את כתב הביביסט שילכלך על זליכה כאילו הוא יודע משהו בכלכלה ? הוא היה בתוך החלטות מדינת ישראל ? פעם הבאה תביא את זליכה ואני ארצה לראות איך הוא מתמודד מולו אין לו הבנה .גם זליכה ענה על אחת הטענות של למה צריך לזיין את התאגידים וחברות גדולות ואם הם יפטרו מלא עובדים זו לא בעיית המדינה זה בעיית התנהלות המונופול לאן הם מזרימים את הכספים אני ייתן רמז זה לא עבור העובדים אף פעם ההתנהלות של מונופולים לא נועדו להגן על עובדיהם רק חוקי מדינה מגינים על עובדים והסכמי שכר שנקבעו .אז איזו הצדקה יש שנתן הנחות מס למונופולים . תזמין את זליכה פעם הבאה מול הכתב שלך ותראה איך הוא נקבר בעובדות מה שהוא לא יודע . זליכה ראה את כל הדברים שיש בלכלכה הישראלית בארץ ויודע יותר מכל העיתונאים ביחד אז גיא אני אוהב את התכנית שלך אבל ירון זליכה יודע הרבה יותר מאשר איזה כתב אורח ליכוד שמחפש ללכלך עליו כשאין לו בסיס נתונים עובדות ושהוא עושה מונולוג כדי לשכנע את הקהל תזמין את זליכה לתכנית שלך שיתעמת ותראה תוצאות מהר מאוד ץץ לא נראה לי שזה יקרה אחרי כתבה כזו אולי אתם ממומנים על ידי מונופול בגלל זה יש לכלכוך על זליכה והוא לא נמצא בתכנית עצוב מאוד גיא עצוב מאוד

    itay ostitay ost4 ימים לפני
  • הבורות של הבמאי של ביבי בנושא שעליו בחר לדבר היא מסמרת שיער. זה נשמע כמו טקסט שכתבו בשבילו בבלפור, וגם מגעגע כך.

    Assaf LevitinAssaf Levitin5 ימים לפני
    • הבחור הזה באמת ליצן

      yea yeayea yea4 ימים לפני
  • מה שבטוח שנהנתנייהו שקרנייהו עשה ועושה קומבינות ותככים עם הטייקונים החברים שלו. את ים המלח הפקירו לטייקונים החברים שלהם תגידו תודה רבה לנהנתנייהו שקרנייהו ומפלגת הליכוד המושחתת

    rami akramrami akram5 ימים לפני
  • ירון זליכה לראשות הממשלה

    rami akramrami akram5 ימים לפני
  • משה יעלון היקר. גיבור ישראל. חיסל מחבלים בזמן שהבבונים של הליכוד בוחרים כראש הממשלה של ישראל את נהנתנייהו שקרנייהו.

    rami akramrami akram5 ימים לפני
  • עוד העברת מסרים מבית היוצר של נהנתנייהו שקרנייהו.

    rami akramrami akram5 ימים לפני
  • לא רק מי שבראש מפלגה מועמד לראשות הממשלה - הנשיא מטיל על אחד מחברי הכנסת הנבחרים להקים קואליציה לאחר קבלת המלצות מכלל חברי הכנסת - ואם מקים קואליציה בת 61 מנדטים - הוא ראש הממשלה. לא רק שהוא לא חייב להיות ראש מפלגה, הנשיא לא מחויב לפעול לפי המלצות חברי הכנסת.

    tor beertor beer5 ימים לפני
  • בקטגוריות של "קפיטליסט" או "סוציאליסט" כבר אינם תקפים יותר. העולם והכלב השתנו. השיטה הקפיטליסטית כורסת וכל המדינות הקפיטליסטית - הכלכלה שלהם כוללת הרבה עקרונות שאינם קפיטליסטים. חוץ מזה הקפיטליסטים בישראל מעוותים כל עקרון קפיטליסטי בשיתוף עם ממשלה שיש לה שיקולים אחרים. ישראל אינה יכולה להיות אמריקה. אבל היא יכולה להיות שבדיה, נורבגיה ואחרות שמשתמשות במשאבי ההון לטובת כל התושבים ולא רק לטובת בעלי קפיטל אותו קיבלו מהממשלה בחינם כמו הגז, מפעלי ים המלח ועוד כאלה

    Limore Peretz WoloshinLimore Peretz Woloshin5 ימים לפני
    • השיטה הקפיטליסטית קורסת? השיטה הקפיטליסטית ניצחה בנוק אאוט, המדינות המוצלחות ביותר בעולם הן במידה רבה (איפה שחשוב) קפיטליסטיות. אין ספק שזה לא שחור ולבן, ובהחלט צריך וראוי לדאוג לחלשים בחברה. אבל התגובה שלך, בעיקר בעניין הגז, מעט מפליאה, הגז לא היה מוציא את עצמו, באה חברה פרטית והשקיעה מכספה כדי להוציא אותו. היא שילמה על הזכות להוציא אותו, היא מוכרת אותו לישראל במחיר מאוד משתלם, ואם הכסף הולך לאיבוד, זה לא שם. אין ספק שיש מה לתקן, אבל לבטל את החוק לעידוד השקעות זו לא הדרך

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
  • כמו שאמרת גיא "מה זה חשוב?". כל מה שנאור מנינגר הצביע עליו חסר כל חשיבות. זילכה רוצה לעשות טוב? הוא חושב שהוא יודע איך ואיפה? יופי! מה זה משנה בכלל תחת איזה כותרת מקטלגים אותו. או שבכלל - יש טוב גם בקפיטליזם וגם בסוציאליזם וצריך ללכת בדרך האמצע. בקיצור בזבוז זמן שידור ופינה חסרת כל אמרה או משמעות.

    GeZeR RabbitGeZeR Rabbit5 ימים לפני
    • @Eliran Tuil זליכה לא מקבל הגנה. יש איתו הרבה בעיות, ומעט כלכלנים מחזיקים ממנו. אבל לעומת חוסר ההבנה המוחלט של מנינגר הוא נובליסט.

      ScrapsGScrapsG11 שעות לפני
    • חריפות המתקפה עליו גורמת לי לחשוב שיש פה טארגטינג, הוא לא דובר מוכשר ולא התנסח טוב, אבל הוא העלה מספר נקודות רלוונטיות. במיוחד עניין ביטול החוק לעידוד השקעה, שמסכן את פרנסתם של מאות אלפי ישראלים. הימור מיותר ומסוכן על העתיד של מדינת ישראל. גם עניין המורים הוא שקר מוחלט, אם אנחנו לא יכולים להציע למורים משכורות עתק, ואנחנו לא, כי אנחנו לא בפינלנד, אז הדרך היחידה לשפר את מצבה של מערכת החינוך הוא בעידוד תחרות, ואין שום עידוד של שום תחרות שארגוני המורים יסכימו לקבל. ההגנה הבלתי מתפשרת שזליכה מקבל פה לא ברורה לי.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • וזה אפילו לא היה נכון. לדגול בשוק חופשי (לפרק מונופולים) זה אג'נדה סוציאליסטית ולא קפיטליסטית? אין לו מושג בסיסי במושגים שהוא משתמש בהם.

      ScrapsGScrapsG3 ימים לפני
    • לגמרי, אולי המונולוג הכי גרוע ששמעתי בתוכנית.

      yea yeayea yea4 ימים לפני
  • הליכודינק הזה מטומטם. יש לקפיטליזם ולסוציאליזם יתרונות וחסרונות. זליכה פשוט לוקח את מה ש(בעניו) היתרונות בשני הצדדים. אין אפילו מדינה אחת בהיסטוריה האנושית שהיא קפיטליזם מוחלט או סוצילאיזם מוחלט.

    אמיתי צדוקאמיתי צדוק5 ימים לפני
  • מודעים לזה שלא חייבים לשבת באחד משתי נקודות הקיצון של קפיטליזם וסוציאליזם (איך דגל קומוניסטי מייצג סוציאליזם?), אלא אפשר להיות איפשהו על הסקאלה, כמו רוב המדינות המתקדמות. מראה שהוא דווקא לא פופוליסט, אלא מדבר על מעשים בפועל. אפשר לתקוף חלק מהאמירות שעלולות להוביל לתוצאה הפוכה.

    גל זיגלרגל זיגלר5 ימים לפני
  • אני לא בעד ביבי. אבל מצד השני בנט וגדעון זה לא אנשים שאני ארצה שיהיו ראשי הממשלה שלי

    on off oon off o5 ימים לפני
  • ולנדב שעדיין כנראה לא שמע על סוציאל-דמוקרטיה, כדאי שתחזור ותתמקד בבימוי

    Lior Lubarski - ליאור ליוברסקיLior Lubarski - ליאור ליוברסקי5 ימים לפני
    • נדב או נאור?

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • אפריל 2019! לא מארס ולא מרץ 2019

    Lior Lubarski - ליאור ליוברסקיLior Lubarski - ליאור ליוברסקי5 ימים לפני
  • וואו 33 המנדטים של כח"ל צריכים להתחלק עכשיו ללא פחות מ8 מפלגות מרכז: גנץ, סער, חולדאי, לפיד, יעלון, שלח, זליכה ובנט! תקשיבו זה נותן סיכוי אדיר שמלא מפלגות מרכז לא יעברו את אחוז החסימה - כשאליהן תצטרף העבודה ואולי גם מרצ - בבבחירות הבאות אין שמאל בישראל!!!! ייישששש!!!

    איש טובאיש טוב5 ימים לפני
    • כן.... סער ובנט הם הכי ימין שיש, יותר מביבי אהוב ליבך, חולדאי הוא שמאל מובהק, לפיד יעבור את אחוז החסימה בוודאות ויעלון, שלח וזליכה הם חבורת ליצנים שהולכים להביא פחות מ-100 אלף קולות ביחד. אהבתי את החשבון של אם מפלגות מרכז לא עוברות את אחוז החסימה אז אין שמאל, מעניין. (דרך אגב, למורת רוחך, מרצ הולכת לגרוף 5 מנדטים לפחות)

      עומר ברדוגועומר ברדוגויום לפני
  • מאור מנינגר, כמה אינפנטיליות, איזו בורות. לצפות שהעולם והכלכלה יתנהגו כל הזמן לפי כללים של שחור ולבן. זה בליכוד למדת אני מבינה. המדינות המוצלחות בעולם כיום הבינו כבר מזמן שצריך לזנוח את האג'נדה הסוציאליסטית / קפיטליסטית המוחלטת ולנהוג בכללה באותה רגישות ומורכבות שיש לנהוג בחיים עצמם. אז כן, מצד אחד לדאוג לרמת רווחה גבוה לתושבי המדינה, להילחם במונופולים, להקטין מכסים וגם להגן על חקלאים, והכל בו זמנית. ולא, הדברים לא סותרים. כי המטרה היא לא "קפיטליזם" או "סוציאלים" אלא היא פשוט חיים טובים יותר, ומותר להשתמש בכל הכלים הזמינים.

    N RN R6 ימים לפני
    • @אוראל לינדל אבל יש מיסים שפוגעים כמעט רק בעשירים, לדוגמא מס הון, שקטן כמעט בחצי ממס הכנסה אבל מס הכנסה פוגע בעיקר במעמד הביניים ואילו מס הון פוגע בעיקר בעשירים, זה סוגי המיסים שצריך להעלות.

      yotam shamiryotam shamir5 ימים לפני
    • נכון, אבל הבעיה שהרבה אנשים לא מבינים זה ש"טייקונים" משקיעים הרבה כסף בניסיון להימנע מתשלום מיסים (בדרך חוקית אבל מפוקפקת), כאשר הרבה אזרחים אפילו לא יבדקו אם מגיע להם החזר מס. כשאתה מבסס את הורדת המיסים לאזרחים הרגילים על העלאת מיסים לטייקונים התקציב של המדינה יסתמך יותר ויותר על הטייקונים וכשהם יבינו איך לשלם פחות מיסים תצטרך להעלות את המסים לכולם. הפתרון הוא לא חלוקה שונה של המיסים הפתרון הוא פחות צורך במסים כלומר להסתדר עם פחות תקציב.

      אוראל לינדלאוראל לינדל5 ימים לפני
    • ואו, רציתי לרשום את כל זה ולא ידעתי מאיפה להתחיל! כל מילה ומילה!! תודה.

      GG GGGG GG5 ימים לפני
  • Оу, опять пригласили "специалиста", который не знает о чем вообще говорит. С одной стороны, да, профессор Зелиха не представил сколько-нибудь внятной экономической программы и доверять ему не имеет особого смысла. Как и доверять любому другому политику, поскольку они не несут ответственности за нарушение программ и обещаний. С другой стороны, режиссер крайне малообразованный представитель ЛГБТ сообщества, который претендует на знание современных экономических моделей? Он в курсе про социологию труда? Про участие капитала и капиталистов в плановой экономике? Про регулирующие воздействия в свободном рынке? Про особенности мотивации в коммунистическом обществе? Нет? Так пусть идет режессирует... Ну там, предвыборную компанию Ликуда. Хуже она быть уже не может. Специалисты гарантируют.

    SamalNSKSamalNSK6 ימים לפני
  • לא רק ראשי מפלגות הם מועמדים לראשות הממשלה. הנשיא יכול להטיל את הרכבת על הממשלה על כל חבר כנסת. לכן, זה ממש לא נכון ש"ראש כל רשימה הוא המועמד שלה לראשות הממשלה". זה לא נכון פורמלית (כי כל חברי הכנסת שלה מועמדים, ואין שום מעמד מיוחד לראש הרשימה), וזה לא נכון מהותית. להיות "מועמדת לראשות הממשלה" זה לנסות להשיג את התמיכה של הציבור, ואז של הסיעות ושל הנשיא, בכך שאת תרכיבי את הממשלה. כך שליצמן איננו באמת מועמד לראשות הממשלה, וגם לא עודה.

    Hagai Helman TovHagai Helman Tov6 ימים לפני
  • אם כבר, לדמות סוציאליזם כקמוניזם - זה פופוליסטי

    NeoNeo6 ימים לפני
    • בדיוק ❗

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
    • ממש!

      YonYon4 ימים לפני
  • זילכה הוא מועמד ראוי - איש ישר מצפוניסט שמבין כיצד עובדת השחיתות במדינה ומסוגל לשנות. בנוסף הוא היחידי שיכול להקים מפלגה ללא כוזרים וללא לבנים - ולתת ייצוג הולם לעם היהודי המקורי,המזרחי... לצמצם פערים בחברה, ההגמוניה האשכנזית הנבזית הגיעה לקיצה - זילכה הוא התקווה לכל מי ששונא אמסאלמים תוכס לקרים והמון עובדי השרות של הביוב והמחומצנת - זו מדינת ישראל והיא שייכת ונועדה לעם המקורי - העובדה שטראמפיזם ציוניזם הפך כאן לשגרה היא מבישה... חייבים להחזיר את ההגה לעם - ולא לעולים המגויירים או לאידלסונים הנבלות שמעודדות זנות והימורים, וכן ... מה פתאום למכור את אוצרות המדינה למשפחת עופר ? מה פתאום להפריט את ים המלח - הטינופות האלו עושים בעבור עצמם ומשיאים את החרא סביבם כפי שחיו בכל גיטו יהודי - רגילים מהבית - הטינופות האלו...ראו איך נראה הנגב - קח כסף מזונות והימורים ובנה מוסד חינוכי - נו באמת... זו תועבה, אבל זה החמצן שהורגלתם אליו... נהרות של נפט זורמים בנגב, אנשים מתים מסרטן ושאר מחלות מהמפעלים של הקפיטליסטים, הטמטום הוא הדגל הישראלי - כחול יש רק בשמים, ולבן הוא נייר טואלט לנגב תתחת - ציורים על חתכת סמרטוט לא משקפים ערך. אנשים מושחתים כל שאר המעומדים, לבד מחולדאי - מועמד מס 2, אין אחר שלא שיקר ולא הונה ולא עשה הפוך ממה שהבטיח. לצמצם פרזיטים לא פערים

    Varda SarnatVarda Sarnat6 ימים לפני
  • לא מנהלים כלכלה עם אידיאולוגיה, משק זה לא שיעור פילוסופיה פוליטית. אף אחד לא היה רוצה לחיות באנרכיה/ברית המועצות. בעיות שונות מצריכות פתרונות שונים

    אור ישראליאור ישראלי6 ימים לפני
  • אבל גנץ כן התקפל. אלו ינקלביץ', זמיר, שפע, שיר והשכל שלא התקפלו

    Jonathan Sha'ashouaJonathan Sha'ashoua6 ימים לפני
  • והאפסים האלה רוצים להחליף את ביבי

    Gil DGil D6 ימים לפני
  • כל כך סוציאליסט וקפיטליסט קיצוני שהוא כבר נהיה מרכז

    jony prepper israeljony prepper israel6 ימים לפני
  • 10:07 "אחרי כל מערכת בחירות לנתניהו לא היו 61 קולות" ואז הוא היה צריך להגיד "אבל עדיין נשאר ראש ממשלה" פשוט קורע

    BenTzeeBenTzee6 ימים לפני
    • עם כמה שזה נשמע מטומטם תכלס זה נכון

      ido rosenbaumido rosenbaum6 ימים לפני
  • א) אג'נדה כלכלית היא א עסקת חבילה, יש שאלות שלהן פיתרון סוציאליסטי ויש פיתרון שלהן פיתרון קפיטלסיטי. ב) סוציאליזם וקומוניזם זה לא אותו דבר!!!!! ג) פירוק מונופולים זה הכי קפיטליסט שיש-זה מעודד תחרות אמיתית במקום אולגרכיה.

    Yoni KrotenbergYoni Krotenberg6 ימים לפני
    • @ido rosenbaum יש כאן comment bombing של אוסף תומכי זליכה שמנסה מאוד להציג את ההצעות שלו ואת האבסורד של רפורמה (טובה) בחינוך שארגוני המורים לא יתנגדו לה כדבר הגיוני.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • זה נכון, הבעיה שבאיזה דרך עושים את זה. חוץ מי בנוגע למה שהם אמרו שם על פיקוח הגז שזה באמת צעד שצריך לעשות אותו לא משנה איזה חוזים הממשלה חתמה איתם באותו זמן, כל השאר תכלס הם אמרו נכון. ביטול חוק השקעות הון זה באמת יגרום לתאגידי ענק לעזוב את ישראל מה שיגרום לאחוז האבטלה לגדול, אולי אפשר לשנות אותו קצת ובתחומים שונים שהוא לא יכול (כמו בשוק המזון ששם החברות הגדולות גם ככה ישארו פה לא משנה אם נבטל להם את הטבות המס) אבל אי אפשר לבטל את החוק הזה

      ido rosenbaumido rosenbaum6 ימים לפני
  • בבקשה תעשו הסבר לעיניין החיסונים ! זה פשוט לא הגיוני שביבי השיג כל כך הרבה חיסונים פער מטורף מכל מדינות ! משהו פה פשוט לא הגיוני חייב להיות פער שרק אתם יכולים להסביר לעומק ❤️

    Aviv AvniAviv Avni6 ימים לפני
    • גם על יבוא מאומתים...

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
    • מה יש להסביר זה היה בעמוד הראשון של כל העיתונים. ישראל משלמת יותר + נותנת מידע סטטיסטי על איך החיסון עובד בתמורה לכך שנקבל מהר את החיסונים (בסופו של דבר לשלם יותר על החיסונים עדיין עדיף מעוד סגר). בנוסף, בגלל שישראל קטנה אנחנו לא צריכים הרבה חיסונים, והרבה ממדינות אירופה כבר קיבלו הרבה יותר מנות חיסון מאיתנו, והם פשוט לא טובים בלחלק אותם לאזרחים במהירות.

      Alon SolAlon Sol5 ימים לפני
  • זה לא היה רציני בכלל .... לא חייב להיות שחור או לבן אפשר לשלב בין הגישות ,לכל אחת יתרונות רבים, ולהגיד פופוליסטי זאת כבר סתם השמצה!

    shlomi sayagshlomi sayag6 ימים לפני
  • לגבי איילת שקד - היא דווקא חזתה מדוייק, גנץ התקפל והתכוון שהקואליציה תמשיך, רק ה'מרד' שעשו לו חברי סייעתו שפע, זמיר וחיימוביץ' גרם לכך שהלכנו לבחירות. וגנץ הדיח אותם מהרשימה יום למחרת.

    אליעזר רוזמןאליעזר רוזמן6 ימים לפני
    • תעשו על זה "מהצד השני" השני.

      שחר רייששחר רייש6 ימים לפני
  • מה הבעיה בתפיסות שונות? יש דברים טובים גם בקפיטליזם וגם בסוציאליזם. מה הבעיה בזה!

    Dan KarpenkoDan Karpenko6 ימים לפני
  • מה בעיה עם זליכה? גם אם אתה מאוד רפובליקני צריך לפרק את ההסכמי הגז

    MAX BMAX B6 ימים לפני
    • ע"ע "סטנדרט אויל". ארה"ב

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
    • @MAX B 50% ממשהו זה יותר מ80% מכלום. חברות ממשלתיות עובדות במקומות עם תרבות אחרת, פה הכל זה סדר לי ואני אסדר לך. זה לא נכון לישראל.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @MrWorshipMe ראינו גם שחברות פרטיות לוקחות 50 אחוז מהרווח שלנו

      MAX BMAX B6 ימים לפני
    • @MAX B כי ראינו כמה טוב חברות ממשלתיות עובדות נכון?

      MrWorshipMeMrWorshipMe6 ימים לפני
    • @MrWorshipMe אז תקום חברה ממשלתית

      MAX BMAX B6 ימים לפני
  • הערה: למה לקחת במאי, חביב ככל שיהיה, ולתת לו להיות פרשן כלכלי. הוא לא ממש שולט במושגי יסוד בכלכלה. לא מבין את ההבדל בפיקוח על שוק שפועל בו מונופול כגון שוק הגז לבין פיקוח על שוק שבו פועלות חברות רבות. לא מבין שסוציאליזם לא סותר שווקים תחרותיים ויעילים ראה מדינות סקנדינביה. לא רציני

    eran selaeran sela6 ימים לפני
    • @eran sela ואתה לא רוצה שכשייגמר הגז נובל תחפש עוד? יש לך את הציוד לחפש בעצמך? עכשיו הדברים אכן השתנו והגיע הזמן לפתוח, אבל מתווה הגז היה נכון לשעתו.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @אוראל לינדל בהקשר למחירי הגז הבעיה היא שמדובר במונופול שקיבל פטור מחוק המונופולים. הממשלה הייתה צריכה לקבוע מחיר מקסימום סביר והיא לא עשתה זאת. ולכן אתה משלם מחיר חשמל גבוה ב 20% לפחות ממה שהיה צריך

      eran selaeran sela5 ימים לפני
    • אם אתה בכל מקרה מפקח אז מה המטרה? אם אתה מעביר חוק או תקנה שמחירי הגז לא יכולים להיות מעל לסכום מסוים, אין שום הבדל בין אם יש חברה אחת או שיש אלפיים חברות (אם יש מטרה לתקנה ולא אם בכל מקרה זה יהיה פחות)

      אוראל לינדלאוראל לינדל5 ימים לפני
  • פשוט ביזיון נאור מנינגר = ליצן מקריא טקסטים עלוב. פר' ירון זליכה אדם מדהים וישר שהקדיש ועוד מוכן להקדיש את חייו להילחם בשחיתות ובמונופולים . כמובן שאנחנו לא מצפים משחקן מקריא טקסטים להבין משהו במקרו כלכלה . שבירת המונופולים של ישראל תוריד את יוקר המחיה של כולנו [כן כן גם את יוקר המחייה של הבובות מאחורי המצלמה אלה שרק קוראים מפרומטר [מקווה שכתבתיי נכון :) ] מציע לכל אחד לעשות גוגול על ירון זליכה להתחיל לראות הרצאות שלו ולפי כך להחליט אל תתנו לתשקורת כרגיל לבלבל אתכם . עוד דבר חשוב [בראש הערוץ הזה כאן 11 יושבים אנשים שמאוד לא רוצים שפר ירון זליכה יבחר ] פרופסר ירון זליכה הוא באמת התקווה החדשה של מדינת ישראל.

    Amit LilinfeldAmit Lilinfeld6 ימים לפני
    • מפתיע איך הזמן שלו במשרד האוצר תחת נתניהו לא שינה כל כך הרבה

      אוראל לינדלאוראל לינדל5 ימים לפני
  • נאור מנינגר הכלכלן הדגול רק שכח לציין שאידיאולוגיה בכלכלה זה דבר מאוד מסוכן! כל האשמות האלו שזליכה קאפיטליסט או סוציאליסט מתאימות למונולוג הפופוליסטי שלו עצמו. בכלכלה כמו הרבה מקרים אחרים בטבע, הכל צריך להיות באיזון. איפה שאין איזון, מתקנים וזה לא חשוב אם התיקון הוא "קאפיטליסטי" או "סוציאליסטי" העיקר הוא לחזור לאיזון כמה שיותר מהר. בזה זליכה אלוף!

    ran benran ben6 ימים לפני
    • @Eliran Tuil אם לתוכן אתה מתכוון לחוק עידוד השקעות הון ורפורמת המורים שכתבת עליהם אז לא התייחסתי בכוונה, ההתייחסות לאדם שלי הייתה כי שאלת בתחילת התגובה שלך איך זליכה אלוף? אז עניתי, אלוף בלהחזיר את המשק לאיזון הנדרש. להתייחס לנושאים שכתבת עליהם בתגובה של כמה מילים ביוטיוב זה לא רציני.

      ran benran benיום לפני
    • @ran ben אבל לא התייחסת לתוכן, התגובה שלך מכילה 100% אד הומינם

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @Eliran Tuil נאור מנינגר לא עשה "קצת דמוניזציה" הוא פשוט טועה ומטעה שזה לא טוב בפני עצמו. לגבי זליכה, אין ספק שהוא כלכלן מאקרו אלוף ואני לא זוכר מתי הייתה הפעם האחרונה שהיה כאן שר אוצר שמבין מאקרו כלכלה ויכול להחזיר אותה לאיזון הנדרש

      ran benran benיום לפני
    • איך אלוף? ביטול החוק לעידוד השקעות? רפורמה שהמורים יאהבו? מנינגר עושה פה קצת דמוניזציה, אבל חלק מהרעיונות של זליכה הזויים.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
  • תודה על החדשות הטובות שירון זליכה מקים מפלגה. מי שרוצה להכיר את דעותיו מוזמן לחפש את ההרצאות שלו, ולראות שהדברים הרבה יותר מעניינים מתווית של "סוציאליסט" או "קפיטליסט". ובאופן כללי הישמרו מפרשנים שמנסים להוביל כל דבר לתווית אחת. במקרה הטוב זה מצחיק, לרוב פשוט מטומטם.

    Trunov MichaelTrunov Michael6 ימים לפני
  • ומה רע לחשוב גם וגם ,זה משביע את כלל הציבור

    RDR דריימןRDR דריימן6 ימים לפני
  • זליכה הוא מרכז😆

    RDR דריימןRDR דריימן6 ימים לפני
  • אוי בוגי, אל תפרוש בבקשה. זה היה קמפיין הבחירות הכי מצחיק אבר

    87Mrdoki87Mrdoki6 ימים לפני
  • כמה השמאל מושחת

    מאיר אדרימאיר אדרי6 ימים לפני
  • איזה כיף לשים את דגל ברית המועצות כשמנסים להוכיח שזליכה הוא "או או" כמו ילד בכיתה יא שבדיוק למד מה זה קפיטליזם בשיעור היסטוריה.

    Alex KremerAlex Kremer6 ימים לפני
  • רואים שנאור חושב כמו בקמפיין ליכוד. היום רואים שם ימין-שמאל, קפיטליזם-סוציאליזם. אמצע, שילוב ושיקול דעת זה פחות הכיוון, קודם כל התווית

    Roee EkRoee Ek6 ימים לפני
    • לגמרי

      Alon SolAlon Sol6 ימים לפני
  • גיא קם באווירה של קהלת היום

    Sahaf ShoshaniSahaf Shoshani6 ימים לפני
  • התייחסות לחלק של זליכה, זליכה הוא אישה מקצוע רציני איפה שצריך לשנות את המערכת שתהיה יותר סוציאליסטית לטובת הציבור הוא יעשה, איפה שצריך שמהערכת תהיה יותר קפיטליסטית הוא יעשה תקשיבו החיים זה לא שחור או לבן נקודה צריך ללמוד את הפרטים בכל תחום ולהבין את זה!!!

    David AliyevDavid Aliyev6 ימים לפני
  • פייק דמוקרטיה מיד אחרי ההכרזה הרשמית על ביידן כנשיא החלו הדמוקרטים במסע "ניקוי" הרשת ממתנגדים: חשבונות המדיה החברתית של טראמפ הושעו כולם, אתרי מכירות הפסיקו למכור מוצרים שתומכים בו, והאפליקציה "פרלר", רשת חברתית שפעילים בה תומכי טראמפ, הוסרה מחנות האפליקציות. אפילו שנותרו לו רק עשרה ימים לכהן כנשיא, הדמוקרטים פועלים במלוא המרץ להדיח את טראמפ מתוך טענה שהוא מסית למרד אלים, וגם כי תימנע ממנו האפשרות החוקית לרוץ לנשיאות ב-2024. רבותיי, זו הדמוקרטיה שבנינו לעצמנו. זה השיא שרוממנו אליו את החברה האנושית. נתנו חופש ללא גבולות, אפשרנו חירות ושוויון בשם העם, והרי התוצאה. איפה בכלל ראינו מדינה דמוקרטית שהתנהלה לתפארת? איפה ראינו משטר שבו כל האזרחים שותפים בקביעת ההנהגה ונשמרות בו זכויות האדם? בערי המדינה ביוון העתיקה? בזמני המהפכה הצרפתית? ברוסיה הקומוניסטית? בגרמניה הנאצית? באמריקה הקפיטליסטית? או אולי באי-אילו שבטים פרימיטיביים? איפה ראינו דמוקרטיה? הדמוקרטיה של ימינו מורכבת מאנשים שנאבקים זה בזה, מי יטפס וישלוט באחר. הטבע האגואיסטי של האדם התעצם המון במאות השנים האחרונות, והוא מפריד ומפלג בין בני האדם עד שכל איש הישר בעיניו עושה, על אחת כמה וכמה "נבחרי הציבור" שמחזקים את מעמדם בכסף ובתעמולה תקשורתית. כבר בשנות הארבעים צפה "בעל הסולם", הרב יהודה אשלג, את התופעה הממוסחרת והכוזבת: "הדמוקרטיות המודרניות מרמות בתחבולות שונות את ציבור הבוחרים. וכשיתחכמו ויבינו את העורמות שלהם, אז בטח הרוב יבחרו הנהלה לפי רוחם. ועיקר העורמה עומדת להם במה שמקדשים מתחילה אנשים בשם טוב, ומפרסמים אותם אם בחכמה אם בצדקות, ואז ההמונים מאמינים ובוחרים בהם, אבל השקר אינו מתקיים לעולם" ("כתבי הדור האחרון"). כך יוצא שהאווירה השלטת במדינות הדמוקרטיות המפותחות, כמו באמריקה, היא פרי באושים של הליברליזם הטהור: החופש לעשות הכול במינימום הגבלות. האומה האמריקאית, כמו כל חברה בתרבות המודרנית, לא התחנכה להכלה הדדית ולהתחשבות באחר, והתוצאות העגומות פרושות לנגד עינינו. די לחזות במופע האימים של "חיילי הדמוקרטיה", שיוצאים למחאות קולניות ולמהלכים אלימים בשם זכויות האדם נגד כל מהלך של טראמפ. יש לדמוקרטים כוחות טובים ומיוחדים, יש להם יכולת לבנות דברים טובים ומועילים לא פחות מהרפובליקנים, אבל הגישה שלהם הרסנית. היא מביאה בחשבון רק דעה אחת - את דעתם. כך אי-אפשר לבנות מדינה, לבסס הרגשה של אומה שבונה יחדיו, שמחליטה וחושבת ועושה הכול למען מטרה משותפת. הרי החצי השני, כשבעים וחמישה מיליון תומכי טראמפ, לא ישבו בחיבוק ידיים ויקפאו על השמרים. למרות הטבע האגואיסטי המשתולל, לאיש בחברה אין זכות לבטל דעה שונה משלו, אלא שלצד חופש הדעה המוחלט חשוב ליצור סביבה שתדע לאזן בין הדעות השונות ולנתב אותן להשלמה הדדית. "כל דבר שישנו במציאות", כותב "בעל הסולם" במקום אחר, "הן טוב והן רע, ואפילו היותר רע ומזיק שבעולם - יש לו זכות קיום, ואסור להשחיתו ולבערו כליל מן העולם, אלא שמוטל עלינו רק להביאו לשימוש הנכון" (מאמר "השלום בעולם"). לכן בארה"ב של ימינו יש מקום הן לרפובליקנים והן לדמוקרטים, הן לאוהבי טראמפ והן לשונאיו המושבעים, בתנאי שפועלים יחד לכינונה של חברה בריאה ומאושרת; כי חברה בריאה היא כמו גוף אדם בריא ושלם, וכמו שגוף כל אדם מחויב שתימצא בתוכו הרמוניה מלאה בין איבריו: העיניים רואות והמוח נעזר על ידיהן לחשוב ולייעץ, הידיים עובדות והרגלים הולכות, כך האיברים המהווים את גוף החברה: היועצים, המעבידים, העובדים, המובילים וכדומה צריכים לפעול ביניהם מתוך הרמוניה מלאה. אלא שקודם לבניית החברה יש תהליך הכרה משמעותי בטבע האגואיסטי שלנו, הכרה במערכות המושחתות שיצרנו, שלא מביאות אותנו בסוף יום אל המנוחה ואל הנחלה. הכרת הרע בכל ההיבטים היא שתוביל לבסוף את האומה האמריקאית ואת העולם החופשי כולו להבין שאנחנו חיים בעולם אינטגרלי המתבסס על חוקי טבע הרמוניים, חוקים הפוכים המתנהלים באיזון, כמו השילוב בין פלוס ומינוס, חיובי ושלילי, אגו ואלטרו, חום וקור, צפון ודרום. כדי להשכין איזון דומה גם ברמה האנושית והחברתית נדרשת הכנה, תהליך חינוכי מקדים שמעלה מודעות להיכרות ולהתחשבות בצד השני. חינוך הוא אמצעי המסייע לבנות דבר משותף וחדש על פני הניגודיות שקיימת בינינו ותכליתו להשלים בינינו. ללמד אותנו היכרות עמוקה עם הטבע שלנו ושל מערכות היחסים המורכבות בינינו, עד שתתעורר הרגשה של תלות הדדית, דגם אידאלי של היחסים הרצויים. בינתיים אנחנו רק בתהליך הכרה התחלתי בנוגע למצבנו העגום. עוד יקומו כנופיות שישוטטו להן ברחובות ניו-יורק ויטילו אימה על התושבים, עוד יתעוררו מאבקים רבים. האמריקאים עוד יתבשלו עם זה, עד שהמצב החברתי יהיה בלתי נסבל והם יבינו שהם לא יושבים סביב הסיר אלא בתוכו. רק אז תצמח הרגשת הייאוש שתכריז די, ונשאף להשליט על עצמנו ערך של אחדות ואהבה, תכונה של נתינה והשפעה - זאת ששולטת בטבע.

    אלה קבשאלה קבש6 ימים לפני
  • בדכ גם אם אני לא מסכים עם הפינה של האורח בתכנית אני מכיל וחושב על הצד שלו אבל בתכנית הזו נראה כאילו הוא עבר את הגבול, כששר אוצר מחליט לנהל את הכלכלה הוא לא דוגל באידיאולוגיה ונכונות הפעולות שלו לא אמורות להיקבע על ידי איזו אידיאולוגיה כלכלית מסוימת, כי בסופו של דבר פעולה כזו או אחרת צריכה להיבחן על ידי התוצאה שלה, אני לא סוציאליסט או קפיטליסט, אבל אני חושב שבשני המקרים אם הולכים לקניון פוגעים במדינה ובכלכלה, אני לא יודע אם אני ארצה שזליכה יהיה שר האוצר אבל אני בהחלט מעדיף שר אוצר שמבין בכלכלה ובעל מוסר כך שלא יוכלו לתחמן אותו במונחים אידיאולוגים מפוצצים.

    Ido MandelIdo Mandel6 ימים לפני
    • קיצון*

      Ido MandelIdo Mandel6 ימים לפני
  • אלוף ❤️❤️❤️

    Mhmd RayanMhmd Rayan6 ימים לפני
  • נאור מנינגר - למרות שאני מסכים עם העמדות שלך, אתה לא יכול להציג שתי עמדות, וכל פעם שאתה מציג אחת מהן (שוק חופשי) אתה מסביר למה היא טובה, וכשאתה מציג את השנייה (סוציאליזם) אתה מציג למה היא גרועה... זה לא אובייקטיבי נשמה שלי

    יהונתן דינוריהונתן דינור6 ימים לפני
    • החיים מורכבים. אל תסבך את נאור.

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • למה ללכלך על בוגי, הילד של כולנו.

    נועה פרידנועה פריד6 ימים לפני
  • אני פה רק להזכיר לכם שכל המדינה בסגר רק בגלל מישהו שלא רוצה ללכת לבית משפט, ונוספו למעגל המובטלים קרוב ל80 אלף איש בגלל זה. המשך יום טוב.

    יעל שטיינריעל שטיינר6 ימים לפני
    • @ido rosenbaum זה לא מדוייק אבל, הציבור בישראל זה לא הציבור ביפן ודרום קוריאה, ואפילו גרמניה השיטתית והממושמעת בסגר הרמטי. יכול להיות יותר טוב, אפילו הרבה יותר טוב, אבל פתרונות דיפרנציאליים פשוט לא עובדים בישראל, שבה כולם מומחים גדולים ויודעים להסביר אחד לאחד למה הדבר האחר שפתוח יותר בעייתי מהעסק שלהם שסגור ושגם אותם צריך לפתוח.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @MrWorshipMe מעניין שבדרום קוריאה הצליחו להוריד את התחלואה בלי סגר ובלי בטיח, רק פה יש ממשלה שלא עושה כלום ולא תעשה כלום והפיתרון היחיד שהיא מציע זה לעשות סגר, ובזכות אנשים כמוך עוד יהיו לנו הרבה ממשלות מנותקות ומושחתות כאלה

      ido rosenbaumido rosenbaum6 ימים לפני
    • @GLADIATOR אולי הייתי מאמין לך אם לא היית מגיב בתשלום

      ido rosenbaumido rosenbaum6 ימים לפני
    • אני כאן כדי להזכיר לכולם שאת לפני שבועיים כתבת בתגובות לביבי לסגור מיד את המשק ולעשות סגר מלא. ואני רוצה שכולם כאן יקירו אותך וידעו איזה שטן את. ואת האמת עלייך, שכוונתך לקחת לכל האזרחים התמימים את פרנסתם כדי להאשים בזה את ביבי.🤮🤮🤮 טוב לנו גדול מאויבי אירן מאשר השמאל מבית.😡😡😡

      GLADIATORGLADIATOR6 ימים לפני
    • מעניין, ביבי גם גרם לסגר בשאר העולם בשביל שזה יהיה יותר אמין כשהוא עושה את זה פה?

      MrWorshipMeMrWorshipMe6 ימים לפני
  • איזה גישה פשטנית, סוציוליסט / קפיטליסט. מה עם שיקול דעת ופעולה מחושבת פר מקרה?

    Alexander BalabanovAlexander Balabanov6 ימים לפני
    • @אוראל לינדל תקרא שוב מה שכתבתי ותחזור אלי. אל תתן לי טיעונים נגד הדמות הדימיונית שהמצאת. תן טיעונים אחרי שהבנת את הטיעון שלי. כי הרגע אמרתי, מוצר טוב יותר יכול להדרס תחת רגלו של המונופול שמחסל את התחרות בדרכים לא כשרות.

      Alexander BalabanovAlexander Balabanov5 ימים לפני
    • @אוראל לינדלואז יש לך בעיות של זיהום הטבע, בפלסטיק וזגים מזהמים. זה גם כשל שוק, המונופולים של תחילה המאה ה-20 מאהרב הם גם כשל שוק בסביבה שבא העשירים קבעו את החוקים של עצמם. זה לא מושלם, אין פתרון פלא, ומי שאומר שיש לו הוא שרלטן. מונופולים מונעים ע״י הכוח שלהם תחרות. לא משנה איזה מוצר מדהים יש לך, מונופול יכול למכור בהפסד עד שתפשוט רגל (אמזון עשתה בדיוק את זה) אז איפה השוק החופשי והתחרות בעולם ללא חוקי אי אמון? שוב שיקול דעת, ומחשבה.

      Alexander BalabanovAlexander Balabanov5 ימים לפני
    • @Alexander Balabanov אני לא יודע אם שמת לב אבל יש כשלי שוק בעיקר בשווקים שיש בהם חוקים שנועדו למנוע אותם. אז נכון יש שווקים שיש בהם מונופולים בלי קשר לחוקים, אם יש לך מונופול כי הוא מציע את המוצר הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר אז מה הבעיה?

      אוראל לינדלאוראל לינדל5 ימים לפני
    • @אוראל לינדל זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד, להשתמש במושגים האלה שלכאורה מסבירים את עצמם, ככה ולזרוק אותם זה מרדד את השיח. אפשר לדבר על כל מקרה מה הדבר הנכון לעשות שם? כי גילינו ששוק חופשי עובד מדהים בהמון מקרים. אבל לפעמים יש כשלי שוק וצריך לפעול קצת אחרת. שיקול דעת זה אמור להיות המדד ולא קטגוריות ריקות ששמות אותך בשק מתוייג

      Alexander BalabanovAlexander Balabanov5 ימים לפני
    • @Alexander Balabanov אם זאת המטרה, מה ההבדל בין קפיטליזם לסוציאליזם? שניהם מעדיפים את הכלל על פני הפרט ושניהם מוכנים להשתמש בחוקים כדי לאכוף את זה, אז מה ההבדל?

      אוראל לינדלאוראל לינדל5 ימים לפני
  • ואתה מאשים את ארגון המורים בכך שהוא גרוע??? אולי בגלל השכר הנוראי של המורים והכיתות הגדולות???

    natan katzirnatan katzir6 ימים לפני
    • @natan katzir קודם כל, אני אשמח לדעת מה בדיוק לא נכון מכל מה שאמרתי. מעבר לזה, גם לזה המורים לא יסכימו, כי זה אומר שמורים שלא יכולים/לא רוצים/לא בזין שלהם לעשות תואר שני לא יוכלו להמשיך ללמד. ומעבר לזה,זה לא יעזור. הלימודים קלים ואין סינון. אם כל אחד יכול להיות מורה אז מורה זה כלום ושום דבר. מקצוע שמכבד את עצמו זה מקצוע שבוחר מכלל האנשים מי ראוי לעסוק בו. להוראה מגיעים הרבה יותר מדי אנשים שלא היו מספיק טובים או חרוצים להתקבל למשהו אחר. לזרוק כסף על בעיה לא פותר אותה, רק הופך אותה ליקרה יותר.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @Eliran Tuil לא נכון, בוא נתחיל מתשלום שווה, הם עובדים מבחינה חוקית על חצי משרה אבל הם עובדים בעצם משרה מלאה, ואין מחסור במורים זה נכון, אבל יש מחסור במורים טובים, ואם יהיה יותר כסף במקצוע ויהיה חובה לתואר שני זה אולי יהיה יותר טוב..

      natan katzirnatan katzirיום לפני
    • @natan katzirושמת לב שזה פחות משכר מינימום? אתה יודע למה זה פחות משכר מינימום? כי אין מספיק שעות שבועיות לתת למורה המתחיל. ולמה זה? כי יש המון מורים. אף אחת מהטענות הן לא למורים עצמם, הבעיה היא ארגוני המורים, שההגנה בכל מחיר שהם מספקים למורים בינוניים ואפילו גרועים פוגעת במורים המצויינים, שמגיע להם פי שניים ממה שהם מקבלים עכשיו. ההגנה הזאת, החופשות, השבתון והשכר הנמוך (זו לא טעות) מושכים למקצוע אנשים שבאים בשביל התנאים, ולא בגלל שמגרד להם לחנך את הדור הבא או אפילו להרוויח כסף, הם רק רוצים לא לעבוד קשה מדי ולקבל תנאים וחופשות. תחרות בין בתי ספר ואפשרות לפטר מורים הייתה מונעת ממנהלים להעסיק מורים גרועים, ומעודדת אותם להעסיק מורים טובים, שמאחר שמתחרים עליהם היו יכולים לנהל מו"מ ולדרוש יותר כסף, לא כי הם מורים בינוניים 10 שנים, אלא בגלל שהם מורים מצויינים שנתיים. מי שמרוויח מזה שלא עושים רפורמה בחינוך זה מורים ותיקים מאוד שלא אוהבים ללמד, ומורים צעירים ולא טובים שלא נמצאים במקצוע הנכון. רובם המוחלט של המורים ירוויח מרפורמה כזאת.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
    • @Eliran Tuil אתה רציני? מורה מתחיל מרוויח 4000 שקל אז סתום תפה

      natan katzirnatan katzirיום לפני
    • לא, לחלוטין ארגון המורים. אכן אין דרך לתגמל מורים מוצלחים ולהעניש מורים לא טובים. אם עולות תלונות על רמתו המקצועית של מורה הוא מועבר לבית ספר אחר, ולא מפוטר, כפי שקורה במגזר הפרטי, כי ארגוני המורים מגנים עליו. פירוש הדבר הוא שאין באמת אינטרס למורה להיות במיטבו ולהשקיע 110% למען התלמידים שלו, מעבר לתחושת שליחות שאיתה, כאמור, לא הולכים למכולת. אני לא מעוניין שהמורים יהיו קדושים מעונים, אני רוצה שהם יתוגמלו כראוי, הסכמים קיבוציים הם לא הדרך לתגמל כמו שצריך את מי שמגיע לו, הם מתגמלים את כו-לם, את מי שלא מגיע לו הרבה יותר מדי, ואת מי שכן באופן שלא קרוב למספיק.

      Eliran TuilEliran Tuilיום לפני
  • אנשים לא חייבים להיות סוטיאליסט שלם או קפיטליסט שלם, יש באמצע, וזה שאתה מראה תמונה של ברית המועצות בזמן שאתה אומר סוציאליים זה פשוט הסתה

    natan katzirnatan katzir6 ימים לפני
  • להגיד "סוציאליזם" ואז להשוות לרוסיה הקומוניסטית זה לפספס. לא כל המיסים אותו דבר. יש מיסים עקיפים ויש ישירים. וכן, למסות חברות עשירות מאד שזוכות למיסוי נמוך בישראל זה לא כמו להוריד מע"מ שכולם משלמים אותו דבר ובעצם פוגע יותר בעניים. דמגוגיה זולה.

    Yotam TirkelYotam Tirkel6 ימים לפני
    • @MrWorshipMe הורדת מעמ מעודדת צריכה ומחזקת את השוק מעבר להקלה הכלכלית הישירה

      yea yeayea yea3 ימים לפני
    • מע"מ אתה משלם לפי כמה שאתה קונה, מי שקונה יותר משלם יותר. אמנם האחוז קבוע גם לעני וגם לעשיר, אבל זה ממש לא פוגע יותר בעני.

      MrWorshipMeMrWorshipMe6 ימים לפני
  • 2:40 גם בוגי חשוד. בעיסוק בפלאפון בזמן נסיעה.

    Shira FrazerShira Frazer6 ימים לפני
  • יש יותר ממשמעות סימבולית להכרזה שרצים לתפקיד רה״מ. היא בעצם אומרת שהם ימליצו על עצמם לנשיא, ואולי ינסו לגבש סביב עצמם קואליציה.

    Hillel BuchsbaumHillel Buchsbaum6 ימים לפני
  • מהצד השני של אחרים... במאי של קמפיין הליכוד, מפלגת שלטון שמתנהלת כמו ארגון פשע, בלי להעביר תקציב מ2018... מדבר על מדיניות כלכלית של זליכה? המדינה חתמה הסכם עם חברה פרטית??? הסכם מושחת של מאפיה. בושה.

    Ohad GefenOhad Gefen6 ימים לפני
  • ברור שיש חשיבות להצהרה על ריצה לראשות הממשלה. זה מעיד על הציפיות של המועמד ובאיזה תפקידים הוא מתכנן להחזיק... אז מה אם טכנית כולם מועמדים, לא כולם שואפים לשם

    Assaf KirshnerAssaf Kirshner6 ימים לפני
  • מה במאי מנתח כלכלה?

    יבגני דבורקיןיבגני דבורקין6 ימים לפני
  • אני מתעב את איילת שקד, אבל היא צדקה. גנץ התקפל - אבל היו מספר חברי כנסת שמעסו בממשלה והממשל הקיים והפילו את העסקה. אולי היתה צריכה לדעת על מתנדנדים וכאלה - אבל היא כן קראה נכון את גנץ.

    Alex S.Alex S.6 ימים לפני
  • הוא סוצילסט והוא צודק

    אורי לאומיאורי לאומי6 ימים לפני
    • אורי לאומי,כל הכבוד! הבנת סוף סוף מה זה אוקסימורון!

      מ שמ ש6 ימים לפני
    • בוא נבדוק ביחד! טרי, טרי ..... בחודש האחרון 12/20 אנו ערים לניסיון נוסף של הממשלה, להוריד את יוקר המחיה בגבינות וחלב ולפתוח יבוא מקביל. אך זליכה מתומכי ההסתדרות ונינסקורן מיוצאי ההסתדרות. יושבים בשקט. לנוכח פעולות החסימה של ההסתדרות ביד אחת עם מועצת החלב, כנגד הממשלה לעצור מהלך זה. איפה אנשי המחאה איפה זליכה 😡. (הכל פופוליזים).

      GLADIATORGLADIATOR6 ימים לפני
  • קרע אותי מצחוק שהוא לא ידע את השם

    יהודייהודי6 ימים לפני
    • נו... הערבי הזה... שו אסמו...

      MrWorshipMeMrWorshipMe6 ימים לפני
  • יאללה.... נו מה יהיה... עדיין אין מושג במי לבחור.... כולם על הפנים...

    SpringSpring6 ימים לפני
    • @natan katzir וגם על הכוס שלה

      מ שמ ש6 ימים לפני
    • מרצ, שומרת על האמת שלה

      natan katzirnatan katzir6 ימים לפני
  • 8:42 מהנהן בהסכמה

    OoPhar bOoPhar b6 ימים לפני
    • חחח נראה שהוא אכן תוצר טרי שלה 😊

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • לא היה מהצד השני של אחרים. סתם הבאתם מישהו שירד על סוציאליזם.

    Alon SolAlon Sol6 ימים לפני
    • אני מצביע זליכה סתם כתבה מפגרת

      itay ostitay ost4 ימים לפני
    • אכן, לא מובן למה בכלל מתייחסים לליצן ההוא, הרי ברור שבמקרה הטוב הוא יקבל 10 אלף קולות. (אגב, תסתכל על המראיינת, לא מבינה מה נפל עליה).

      עקיבאעקיבא6 ימים לפני
  • לפני כחודשיים, לראשונה שמעתי בצורה מקיפה את תורתו של פרופ' זליכה. הייתי בשוק טוטאלי. יש לו טעויות כלכליות קשות ביותר וחוסר הבנה מוחלט בכלכלה. תאוריות שמביאות אבדון. וצריך לעשות הכל הפוך ממה שהוא טוען. יש נק' שבה הוא ידוע כתומך נלהב באלו הוועדים והארגונים בארץ. סיבות וחסמים להורדת יוקר מחיה - ''הוועדים'' ו- ''הסדרות העובדים'' נמכרו לנו ''כרעיון סוציאליסטי'' של גב ואיגוד תחת קורת גג אחת. מצב זה נתן להם כוח מסוכן וגדול בהרבה מהכנסת. אלה סקטורים שמאוגדים והם מחזיקים ''בשלטר'' של המדינה. יש להם הכוח להשבית מדינה ברגע אחד. והם אחת הסיבות העיקריות ליוקר מחיה ויצירת חסמים וקירות להמשך הורדת יוקר המחיה. הנה כמה דוגמאות והסברים: שנים רבות הממשלה נלחמה בוועדים, כמעט ללא הועיל, להפרטת הנמלים וחברת החשמל שנכנסה לחובות של 72 מיליארד ₪. וזו אחת הסיבות, לעליה במחרי החשמל. ורק בשנים הקרובות נתחיל לראות ירידה, מה שיוזיל גם את חשבון המים. (דוגמאות כאלה יש לרוב). טרי, טרי ..... בחודש האחרון 12/20 אנו ערים לניסיון נוסף של הממשלה, להוריד את יוקר המחיה בגבינות וחלב ולפתוח יבוא מקביל. אך זליכה מתומכי ההסתדרות ונינסקורן מיוצאי ההסתדרות. יושבים בשקט. לנוכח פעולות החסימה של ההסתדרות ביד אחת עם מועצת החלב, כנגד הממשלה לעצור מהלך זה. איפה אנשי המחאה 😡. (הכל פופוליזים). נק' נוספת עלות מול תועלת כפי שזליכה מציג, שהמטבע המקומי חזק בגלל מפעל כמו אינטל. בושה שכלכלן לא יודע דבר בסיסי. חוזקו של המטבע המקומי הוא תוצאה ישירה של מדינה עם כלכלה חזקה, דבר הגורם לעליית ערך המטבע המקומי השקל ומחליש את הדולר. והנה אנו בקורונה המשק מושבת והשקל ממשיך להתחזק. אז זה בגלל אינטל 🤦 . נק' נוספת מנוגדת לעמדתו להעלות מיסים לחברות מחו''ל. כיום יש תחרות רבה בכל העולם. וממשלות מורידות מיסים לחברות כדי שיבואו ויקימו מפעלים וישקיעו במדינתם. לסיכום פרופ' זליכה מביש. הקשר בינו לבין כלכלה רחוק, כמו שאני קרוב להיות טייס f16.

    GLADIATORGLADIATOR6 ימים לפני
    • שקל חזק רע לכל היצואנים. וישראל מבוססת יצוא. זליכה בעד הסרת מכסים על יבוא מזון. תבדוק לפני שאתה מפרסם...

      OpuntiaOpuntiaיום לפני
  • חחח המועמד הערבי

    daniel yanovskydaniel yanovsky6 ימים לפני
  • גנץ ויעלון רוצים להנהיג מדינה דברים פשוטים לא יודעים לעשות. 🤦‍♂️

    GLADIATORGLADIATOR6 ימים לפני
    • אל תדאג, גם גנץ וגם יעלון לא ינהיגו את המדינה.

      MrWorshipMeMrWorshipMe6 ימים לפני
ILworld