לא תשקוט הארץ - פרק א' - וחושך על פני תהום

17 אוק 2014
138 016 צפיות

לא תשקוט הארץ
40 שנה למלחמת יום הכיפורים 2013-1973
סדרה תיעודית בארבעה פרקים
ארבעה עשורים לאחר מלחמת אוקטובר 1973 מתבוננת עדשת המצלמה בפנים המיוסרות, למודות הלקח, של הדור שהלך אל המלחמה ושב ממנה, אם שב, שונה מאוד. מה קרה באותה שנה מעצבת, 1973: באביב השאננות, בקיץ האשליות, בסתיו ההלם ובחורף הדמעות? איך נקלעה ישראל למלחמה שהוזהרה כי בוא תבוא, אך סירבה לשלם את מחיר ההימנעות ממנה, במתינות מדינית ובמוכנות צבאית? האומנם זו הייתה מלחמה בלתי נמנעת? הסדרה מכניסה את הצופה לתוך ה"בור" של מוצב הפיקוד העליון בקריה, לחדר הישיבות של גולדה מאיר ולשיחה כמוסה שלה בבית הלבן עם הנשיא ניקסון, למפקדות בחזיתות ולאימת המוות של הלוחמים משני עברי סואץ וברמת הגולן. לדין וחשבון נוקב לעצמם ולשני דורות - דור המלחמה ודור ההווה - מתייצבים מול המצלמות הנרי קיסינג'ר, אנשי "המוסד" שהשתתפו במבצעים עלומים ומעולם לא נחשפו, שותפי-סוד לתחושת האובדנות הפרטית והלאומית של גולדה ושל משה דיין, חברי ממשלה ומטכ"ל, ראשי מודיעין, מפקדים, חיילים, שבויים, פצועי גוף ונפש.
הפקה: עמית גורן
בימוי: עמית גורן, לוי זיני, אידו סלע
תחקיר, תסריט וראיונות: אמיר אורן, מיכה פרידמן
ייעוץ היסטורי, תחקיר וראיונות: ד"ר גדעון אביטל-אפשטיין
תחקיר דמויות: יפה גנור
תחקיר ארכיון: דניאלה רייס רזון
עריכה: נועה קידן, מיכה ליבנה, יוני צרויה
צילום: שרק דה מאיו
הקלטה: אוני אלבר
מנהל הפקה: אסף יחזקאל
מוסיקה: שי אלון
קריין: מיכה לבינסון
עיצוב תמונה: אהרון פאר
עיצוב פסקול: תומר אליאב
רישומים: דוד ריב
עיצוב רקעים ואנימציה: עידו קצירי
אנימציה, פתיח וקומפוזיטינג: תום קוריס
© 2013 הפיק: עמית גורן הפקות בע"מ בעבור רשות השידור - ערוץ 1 וערוץ 8 -- הוט, בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.
אורך: 4 פרקים, 60 דקות כל אחד
שפה: עברית ואנגלית, כתוביות בעברית
פורמט: 16:9 PAL
פרק 1 "וחושך על פני תהום": התרסקות שלוות יום הכיפורים, ובעקבותיה היומיים הראשונים, ששה ושבעה באוקטובר, כשהפלישה המצרית והסורית המתואמת מכריעה את ההגנות הדקיקות בקווים, חיל האוויר אינו מצליח לסכור את השיטפון והמנהיגים מאבדים את העשתונות, וכמעט גם את המדינה. אדריכל המלחמה אנואר סאדאת מעביר מסרים לקיסינג'ר ולגולדה כי אין הכרח לצאת למלחמה, אם רק תתחייב ישראל לפתוח בתהליך מדיני שסופו נסיגה לגבול 5 ביוני 1967. גולדה מוקלטת בשיחה סגורה בבית הלבן בה היא מסכימה לנסיגה חלקית בלבד. "איש לא התייחס לסאדאת ברצינות", מודה קיסינג'ר וקולו של דיין מהדהד ממעמקי ה"בור": "מי שייהרג -- ייהרג, והפצועים ילכו בשבי. אני מודאג ממה שיהיה. זו כעת המלחמה על ארץ ישראל".

תגובות
  • פרק גרוע. הכל מבולבל. דוחפים פוליטיקה ומערבבים. מי שרוצה להבין את החלק המדיני שיפנה להקשיב לדוקטור דן שיפטן.

    Amir LeshemAmir Leshem10 שעות לפני
  • C trop triste Tous ces gens morts pour nous Je ne peux m'empêcher de pleurer sur l'état spirituel d'Israël à cette époque.. Hachem existait il pour tous ces hommes et femmes ? Heureusement que le réveil est venu après, am Israël a compris et s'est rapproché de son D.

    YossiCurielYossiCuriel18 שעות לפני
  • www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-MAGAZINE-1.9311173

    ארנון ארנוניארנון ארנוני22 שעות לפני
  • עוד יבוא וקרוב יום הדין של הציונים הארורים, סרטן ממאיר בדרום מחוז שאם. ראו הפלייליסט שלי "אנטי ציונות בעברית".

    YoelYoel6 ימים לפני
  • זה אומר שמישהו נכנס לביתך והרג את אביך ואמך וגירש אותך ואת אחיך מהבית, ואז אחרי שבוע הוא אמר שהוא רק רוצה שלום ורוצה שתחיה, אז הבית אחרי שהוא הרג את אמא ואבא שלך, אתה מקבל את זה? זה, יקירתי, זה קרה עם פלסטין💔

    مــســتــر عــلــيمــســتــر عــلــي6 ימים לפני
  • עם קשה עורף,,,,,לא לומדים מההיסטוריה כלום !

    כור אטומיכור אטומי7 ימים לפני
  • מהמם אנו 47 שנה מכיפור-,מהמם מרגש עד כמה תום היה בנו נתנו מיטבינו אורי היה מגד 82 עת היתי היינו לוחמים בגדוד-מה הביא לשינוי בו אנו היום-יברכינו יוצרינו יתברך-אחיי חבריי הלוחמים והנפש הכה יחודית פזית קצינת הניפגעים-זמין אנוכי יציק מדי' שיריונאי עם למעלה מעשור פציעות קרביות לסייעה לכל שכול ללוחמים מייחל רפואת הנפש הגופ לאלה אחיי לכלל,אנוכי למד המח הנפש על רבדיהם מפציעתי ראשונה נורתי מגדודי בשיבטה במסלול לוחם צמפ עת בן שושן מגד אספני זעק הקריירה שלי שלו זה כל שהעסיק אותו בריק היה מ'פ לפלוגתי 0508861337 זמין אנוכי לך פזית ולמשקית הניפגעים לסייעה בהתבוננות חיזוק העצמה פרטנית קבוצתית-קטונטי מהעיד על עצמי למד חוקר מתבונן מההבט הנירופסיכו ובעיקר מכיתביי מורי רמבמ רמחל ר קוק על הנפש רבדיה-לאושרי בסיועה קצינת הניפגעים של חייל בת זקוניי האהובה ניפלאה נהרגה כאן בגבעות השומרון סמוך לביתינו יזמנו מפגש שסייעה לקיומו בן שם יו'ר ניפגשנו לימים מיוחדים השכול על רבדינו זכינו לייתן ביטוי לשבנפשינו יוצר העצמה מופלאה נכון למפגשיי העצמה חיזוק לשכול ללוחמים פצועיי קרבות- עלי למעלה מעשור פציעות קרביות מפינוי אחיי השרופים פצועים הרוגים ממטוסים טייסים שניפגעו מעל מוחי ראשי הצטרפו גם בימים אלה למפגשים נדע נישמור בריאותינו אל לנו לייתן חס לאלה הפוליט לייצור שאינו נכון לחיינו- מצטרפים כעת בווטסאפ ל0508861337

    רוחניות יהודית פסיכותרפיה פסיכו פילוסופיהרוחניות יהודית פסיכותרפיה פסיכו פילוסופיה12 ימים לפני
  • ו=ר8

    Ezra ShabiEzra Shabi15 ימים לפני
  • למה אהבה לפי שיטתו של בעל הסולם היא הפתרון לכל הצרות לאנושות? כי כל הטבע הוא כח, תכונה, מערכת, נוסחה של אהבה. של חיבור ואחדות בין ניגודים, בין חם לקר, קשה לרך, לבן ושחור, זכר ונקבה, מתוק ומר, אור וחושך. בכל אטום וחלקיק, בכל דומם צומח וחי, כל היקום ומעבר לו , כל המציאות היא תוצאה של חיבור בין ניגודים. לאנושות ולאדם הפרטי כח אחד שולט מיום הלידה, שנאת הזולת ואהבה עצמית על חשבונו, אגואיזם. בצירוף כח האהבה למשוואה מקיים האדם את החיבור בין הניגודים ובכך מפסיק להתנגד לטבע, ונכנס עמו להרמוניה, שהיא מטרת הטבע, להיטיב לנבראים. עד אז, האדם יסבול סבל רב ועצום כדי שיכיר ויכנע לדרישת הטבע, עליו להשתדל בכוחו ובבחירתו באהבת הזולת. ובכך ירכוש שכל וחכמה לחבר בין שני הניגודים וישלים את הטבע שנברא בכוונה לא מושלם, אלא דווקא על האדם להשלימו, ולנהלו, ולהביאו לשלמות. ולמה עשה כך הטבע = אלוהים והיינו הך? כדי שהאדם יגדל ויתפתח בבחירתו החופשית ובכך ינהל את הבריאה כמנצח על תזמורת, ואילו היה האדם נברא מראש מתוקן ומושלם? אז הוא היה כמו חיה, כלב וחתול מושלמים. אבל דרגתם כרובוט נשלט ללא בחירה חופשית אלא אינסטיקט מוחלט שולט בהם. והרי הטבה אמיתית מאב לבנו אינה אלא שהבן יעלה ויגדל כדרגת אביו ואף מעליו. היינו שינצח על הטבע ממש כמו מי שברא אותו. ולא כשפוט וחיה כלב וחתול. אם כן הפתרון אינו בהגברת השנאה ממנה לא חסר ולא יחסר לעולם כי כך נטבע בנו מיום לידה (כלי תקשורת אתם עושים עבודה גרועה ביותר סתם חבל הרבה מכות בדרך!!!!) וגם לא בביטול השנאה כי היא כח הוא בטבע ואין לבטלו. אלא רק בהוספה של אהבה וחיבור ואחדות תוספת על תוספת תוך מודעות לתהליך. עם ישראל יתעורר!!! ואחריו העולם כולו!!!!! הטבע (אלוקים) דורש חיבור ואחדות ואם לא כן, לו כל האמצעי לחנך האדם והאנושות עד כניעתו. לא ינוח ולא ינום עד אשר תושלם מטרת הבריאה. להיטיב לנבראים. קומו אורו בני ישראל אתם הראשונים לממש הלימוד הזה!!!!!!!! וכשתידעו, תלמדו את אחיכם עמי העולם. זה נקרא אור לגויים. וזו עבודה שבינתיים אין אנו ראויים לה כלל. "כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים!" אהבה חברים רק אהבה. זה הפתרון לכל פרט ולכולם יחד. איך? לעשות פרופגנדה ותעמולה של חיבור ולא של פירוד ושנאה.... ilworld.info/flow/hm2S1ovLZJmpeWU/wyd-w

    סלבה גלפסלבה גלפ18 ימים לפני
    • חחחח בעל הסולם חי במרומי הסולם עד שהעם לא יקיים שולחן ערוך לא נפסיק לקבל שוטים של אש

      כור אטומיכור אטומי7 ימים לפני
  • כמה פעמים שראיתי את הסידרה הזאת, וכל פעם מרתקת אותי מחדש. מעולה!!

    Gur ShalomGur Shalom19 ימים לפני
  • He who will give away the Golan for a piece of paper with the word peace on it insults all those fallen in 1973 and 1967 and all those who lost a limb an eye his son his brother etc ...... Land for peace is suicide and over. Peace for peace is OK.

    Michael ZloczowerMichael Zloczower22 ימים לפני
  • הכתב אמר שישראל יכולה לעשות משא ומתן עם הערבים אחרי 67 זה פשוט שטויות במיץ עגבניות המדינות הערביות לא רצו לעשות משא ומתן עם ישראל רק אחרי מלחמת יום כיפור כשמצרים הפסידה והיתה על סף פשיטת רגל הם הסכימו לעשות הסכם עם ישראל כדי לקבל סיוע כלכלי מארצות הברית

    שלום שורקישלום שורקי24 ימים לפני
    • צודק. התוכניות "תעודה" האלה על מלחמת יום כיפור הן תמיד אותה תבנית עם אותה הכאה עצמית עלובה. אתה לא יכול לעשות שלום עם צד כל כך ברברי שמאמין שכל המהות של הקיום שלו זה להשמיד אותך גם אם הוא ימות 100 פעם בשביל להרוג אותך פעם אחת. זו התמכרות אובססיבית לשנאה תהומית. התוכניות האלה ובכלל ערוצי החדשות מטרתן ליצור דמורליזציה. האם גם ב-48' הערבים תקפו אותנו כי "לא השכלנו" לעשות ויתורים על שטחים?

      Pinkless EyesPinkless Eyes23 ימים לפני
  • ו

    Dan RizkovDan Rizkov24 ימים לפני
  • מחדל עצום של ההנהגה הבכירה,המודיעין הרמטכ"ל וכל צמרת הביטחון . המדינה הזו חייה בזכות יהודים יקרים חיילים שהקריבו את חייהם בחירוף נפש.

    רפי רבוחרפי רבוח25 ימים לפני
    • אני לא בטוח אם דדו הרמטכל היה אשם. הבכירים מהמדיעין טענו שאין ממה לחשוש , שר הבטחון דיין קבל את הידים של הרמטכל. הם חפשו שעיר לעזאזל והקרבו את דדו שזה כאב לו מאוד ,הוא שוחח עם רפאל איתן לקראת סוף המלחמה , ואמר לו שכנראה הלכים להדיח אותו ובכה. מצד שני לא נגעו בדיין או בגלדה שהם האחראים הראשים, היו חילים שהגעו מהקרבות כמו קצין השריון מוטי אשכנזי והפגנו שבועות מול הכנסת כדי שדיין שר הבטחון יתפטר.

      lovenlightmanlovenlightmanיום לפני
    • צודק זה גם המפקד חייל שבת שלום

      Phone StorePhone Store16 ימים לפני
  • טוב, איזו הצגה פוליטית. לא הייתי במלחמה הזאת כי לא נולדתי עדיין, רק כמה שנים לאחר מכן, אבי ז"ל השתתף בה. אבל איזו הצגה שמאלנית...ומה לעזאזל קשורה מש"קית מודיעין לסיפור בכלל? מספרים לנו שאפשר היה להשיג שלום עם נאצר, אבי הלאומנות הערבית, ושהגישה התבוסתנית של לוי אשכול- שרצה לוותר גם על הגולן, היא "מתינות מדינית". חנוך לוין , עוד איש תרבות, הזהיר "מהקיפאון המדיני ותוצאותיו" כי ראינו לאן הובילו הסכמי השלום תמורת נסיגות.. לשמאל הזה אין גבולות... אני חושב שהשואה באמת פגעה בחוסן הלאומי של ישראל, בלעדיה היינו עם גדול יותר כאן, וממילא סובלים מפחות מלחמות.

    TheRosatusTheRosatus25 ימים לפני
    • @רוני רייסינג או מטומטם, אם בשביל הליכוד שהפך את אהרון ברק למלך (מרידור ולין שהיו השליחים של ברק לבצע את ההפיכה השיפוטית בשקט), שיצאו ממנו מפלגות כמו קדימה, מפלגת המרכז, ישראל ביתנו, ועוד מפלגות מרכז שמאל (כולל כחול לבן בחלקה) הוא ימין ולא מפלגת ג'ובים ואינטרסנטים אז אתה צודק- אבל אני מעולם לא הצבעתי למפלגה המושחתת הזאת, היא האסון הכי גדול של ישראל, כשאתם אומרים שרק הימין יכול לעשות שלום (כלומר, מה שאתם מכנים שלום- כזה שכולל ויתור על שטחים תמורת פיגועים) אתם מתכוונים לליכוד, לא באמת לימין.

      TheRosatusTheRosatus22 ימים לפני
    • מצחיק כי את כל הנסיגות עשה הימין אבל אהבל כמוך ימשיך להדהד כמו תוכי שמאל שמאל . לא חילקו לכם שכל אה?

      רוני רייסינגרוני רייסינג23 ימים לפני
  • סליחה על הטרחנות, אבל במלחמה הזאת לא היו לחיל האויר מסוקי בל 212. היו מסוקי בל 205 שאולי נראים דומה למי שלא מבין. אחד מהם אף הופל במלחמה וצוותו נפל בשבי. הבל 212 הראשון סופק לח"א בשנת 1975.

    TelAvivILTelAvivIL25 ימים לפני
    • @TelAvivIL כל הכבוד! הנה הם זה לצד זה : upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b9/4X-FLO_Moti_Shvimer.jpg/1280px-4X-FLO_Moti_Shvimer.jpg?1604175788924

      Kottel KannimKottel Kannim22 ימים לפני
    • @Kottel Kannim 0:27 בכותרות הפתיחה- מסוק בל 212. המסוק צבוע בסכמה החומה שנכנסה לשימוש בתחילת שנות השמונים. הבל 212 הוא דו מנועי, ולכן יש הבדל בצורת ומיקום המנועים. כמו כן הבל 205 נצבע רק בסכמה ירוק/בז'/חום בתקופת שירותו. כמו כן יש לבל 205 מנוף לחילוץ אנשים שמכוסה במעטה גדול וקל לזיהוי. ברגע שרואים את הבליטה הזאת מעל צד ימין של דלת הנוסעים- יודעים שזה בל 205. וכמובן המנוע היחיד עוזר בזיהוי. אגב, בכל ארבעת פרקי הסדרה מוצגים שני סוגי המסוקים. ככלל- סרט שחור/לבן- אותנטי. צבע- לא אותנטי.

      TelAvivILTelAvivIL22 ימים לפני
    • למה טרחנות? טוב שאתה מתקן! תוכל לציין איפה זה מופיע בפרק?

      Kottel KannimKottel Kannim22 ימים לפני
  • עצוב מאד. גם בסרט הזה וגם ב״שעת נעילה״ השמאלנים אמיר אורן ועלובי התאגיד. משתמשים בזכר החיילים ובאבל. ולעיתים גם ב״פורנו״ מלחמתי. בשביל אינדוקטרינציה לטובת הנראטיב הדבילי שלהם שהמנהיגים היו צמאי דם והערבים שואפי שלום. שחור זה לבן ולבן זה שחור במובן האורוולי הבוטה ביותר. מלחמת יום כיפור של עשרים השנה הבאות תהיה בין הציונים האחרונים לכנופיות התאגיד ה״ארץ״ ומשתפי הפעולה ומממניהם ״יהודי״ המפלגה הדמוקרטית האיסלאמו גלובלית.

    ali460fulali460ful25 ימים לפני
  • אגנדה שמלאנית. מה חושבים שאם היו מוסרים שטחים לא היה מלחמה.

    itzhak efratiitzhak efrati25 ימים לפני
    • לא ברור מה היה קורה אם גולדה היתה מתחילה במו"מ עם סאדאת. אני מהמר על שלושת הלאוים של חרטום.

      TelAvivILTelAvivIL25 ימים לפני
  • בכל מלחמת ישראל למרות ששפכנו הרבה דם ונצחנו את האויב הערבי בהסדרי השלום הפסדנו בגדול בגלל מנהיגות גלותית

    ארץ ישראל מאז ,מתמיד ולעולםארץ ישראל מאז ,מתמיד ולעולם25 ימים לפני
    • לא אכי לא הפסדנו אם אתה תבין ותשב ותיקרא כמה חייל אחד שלנו לא ישב בשבי של האויב זה לאפחות מי תקס האשבע שלך בצ.ה.ל. כי אתה חייב מחובת מדינה לאחזיר כול שבוי שלנו אכי יש לזה מחיר כבד גם אני לא מסכים אבל בזכות יש לנו מדינה שבת שלום

      Phone StorePhone Store16 ימים לפני
  • אני הייתי העוזר של שמואל גורדיש שלוש שנים גם בחמל אום חשיבה בריפידים בשרמשך בפום ןהשץחררתי

    אלימלך אליאלימלך אלי26 ימים לפני
  • Shalom for Israel and the Middle East.

    Gustavo MendozaGustavo Mendoza26 ימים לפני
    • Down with the Mexican General who is at the moment in detainment and getting grilled by US authorities ! lol Long live the Interpol, down with the Mexican mafia and also with the corrupt Catholic Church Mafia in Rome !

      Goran KlepicGoran Klepic22 ימים לפני
  • כרגיל, כל השאלות שנשאלות הן מצד שמאל של המפה. למה לא נסוגו, למה לא נכנעו, למה ולמה... אבל אנחנו כבר לא הילדים של חורף 73. אנחנו הילדים של חורף 93. כשאני נזכר מה עשיתם באוסלו כשהעם נתן לכם הזדמנות, אני מודה כל יום לאלוקים שהשמאל לא בשלטון.

    אליהו פלדמןאליהו פלדמן26 ימים לפני
    • חחח אנחנו המתים של חורף 2020 בשלטון ימני שנלחם בנגיף קטלני שלא קיים

      כור אטומיכור אטומי7 ימים לפני
  • כל הכבוד ילדימ מישראל

    Naseer SheikhNaseer Sheikh27 ימים לפני
  • מגעיל ודוחה ברמות העל ההתחנפות, ההתבטלות והליקוק של יוצרי הסדרה וקרייניה למנהיגי האויב. וכמובן ההלקאה העצמית של הכל באשמתנו. הם רצו שלום ואנחנו לא רצינו. אבל העובדות, גם אחו המוצגות כאן, מצביעות אחרת: גולדה הסכימה לסגת למעברים ולתת למצרים רצועה ממזרח לתעלה כדי שיתפעלו אותה. סאדת דרש נסיגה מוחחטת. מכל האזורים ששחררנו במלחמת ששת הימים. כולל מיו"ש ומירושלים. וזאת אפילו ללא הסכם שלום. העיקר הביאו את השחצן המתנשא יוסי שריד שיתלהם עליה. למרות שלא שווה חצי ציפורן בכף הרגל שלה. בזכות גולדה וכוח העמידה שלה המצרים התקפלו והחזירו את השבויים. יהי זכרה וזכר כל הגיבורים שנפלו ברוך

    Michael YakhinMichael Yakhin27 ימים לפני
    • מדויק. להביא את שריד כעדות שגולדה לא באמת התכוונה להצעה שלה לתת את סיני תמורת שלום? איזה שקר מתועב. הרי רק לפני רגע הם מראים כמה היא היתה רצינית והסכימה להצעה של ניקסון, אז למי אכפת מסיפורי אלף לילה ולילה של שריד? יש עדויות, הקלטות, פרוטוקולים. מרשים מאד לראות את כל הצילומים של המלחמה, אבל הפרשנות להשתלשלות העניינים ממש צורמת באוזן.

      LidorzarukLidorzaruk27 ימים לפני
  • 🇮🇱🇮🇱🇮🇱🇮🇱❤❤❤❤❤❤☝️☝️☝️💯💯💯🤲🤲❤

    Serpico SerpicosSerpico Serpicos27 ימים לפני
    • יפה

      Phone StorePhone Store16 ימים לפני
  • דיין וגולדה, אני מקווה שאתם נשרפים בגיהנום כי על הידיים שלכם כל החיילים שנהרגו במלחמה ההיא. ידעתם מראש ולא עשיתם כלום כדי להציל אותם.

    ORIT BORIT B27 ימים לפני
    • @Shubi Dubi אנסה

      כור אטומיכור אטומי5 ימים לפני
    • @כור אטומי ממליץ לך לשפר את כושר הביטוי

      Shubi DubiShubi Dubi5 ימים לפני
    • @כור אטומי נכון. לפוליטקאים החיילים הם רק מספר. לא מזיז להם. ואחר כך הם לוקחים את הניצחונות לעצמם אחרי שהם ישבו בקרייה במשרד עם המזגן והחיילים נהרגו ומשפחות נהרסו. העניין הוא שגולדה ודיין ידעו ממש ידעו ולא הוציאו כוחות מילואים בזמן. שני אנשי שטן הם היו.

      ORIT BORIT B7 ימים לפני
    • מה השתנה במלחמת לבנון? מי זוכר עכשיו את מה שהיה שנים בצפון ועכשיו זה מכונה טפטוף בדרום,,,,,מלחמת לבנון 2 בעעעעעע ועכשיו מלחמת הקורונה ממשלה פח ואזרחים נהיו סינים,,,,שלט למכירה אפילו אין בנתבג,,,,

      כור אטומיכור אטומי7 ימים לפני
    • גולדה בפועל לא היתה דומיננטית. היא היתה חולת סרטן, בלי נסיון או רקע בטחוני, שהולכה שולל אחרי דיין הכריזמטי והגנרלים עתורי התהילה שסובבו אותה על האצבע. כשנתנו לה את ראשות הממשלה, ידעו שהיא תהיה בובה על חוט.

      Shubi DubiShubi Dubi12 ימים לפני
  • לפי מה שמראים כאן נראה שישראל הפסידה! מה אנחנו עושים פה עדיין?! זה ממש לא תואם את מה שהתכוון אליו התסריטאי! חבורה של אפסים מהקרן החדשה זה מה שאתם, מביאים את יוסי שריד הליצן להתראיין... לוזרים.

    Eliahu GreenEliahu Green28 ימים לפני
  • מדהים הפער בין ההנהגה האימפוטנטית לבין הלוחמים הגיבורים להם אנו חייבים את חיינו.

    Car MintzCar Mintz28 ימים לפני
    • על דיין אפשר להגיד הרבה דברים - אבל אימפוטנט הוא לא היה. הוא זיין כל חיילת בת 18 שרק עברה ליד המשרד שלו. ואולי זאת אחד הסיבות שהוא כל כך לא תיפקד לפני ובזמן המלחמה

      Shubi DubiShubi Dubi25 ימים לפני
  • Un film de estas características que implica iluminar circunstancias históricas precisas, interpretaciones acerca de esas circunstancias...etc...merecería ser traducido al inglés y castellano por lo menos. Es absurdo que solo lo puedan entender los israelíes o los que hablan bien hebreo. Es un pedido a quien esto ha incorporado, Amit Goren, aparentemente.

    jnvscanjnvscan29 ימים לפני
  • General Tal. He was in my daughter's wedding 💒 2006.

    דן ישראלדן ישראל29 ימים לפני
    • He was a great man.

      shelley altermanshelley alterman29 ימים לפני
  • Quem pode dublar em português, para quer possamos entender.

    Gilberto AugustoGilberto Augusto29 ימים לפני
  • ה׳ יקום את דמם של חיילנו גיבורי החיל שנהרגו במלחמת יום- הכיפורים.אמן ✡️

    Avichai31Avichai3129 ימים לפני
    • סבא שלי

      Eran's SportEran's Sport25 ימים לפני
  • "זה שהפכתם את (מלחמת) יום כיפור לכישלון זה כל-כך יהודי! כל-כך נבזי! לא רק שדפקו אתכם בשבת, לא רק שדפקו אתכם ביום כיפור...לפי משחק המלחמה ב-1971 ציפו בצה''ל לניצחון במחיר של פי 7 חללים בחזית ובעורף!" - אלוף (מיל.) בני פלד ז''ל, נובמבר 2000

    A CA C29 ימים לפני
    • @רפי פנחסי מרתק. תודה על המיקוד.

      Kottel KannimKottel Kannim15 ימים לפני
    • @Kottel Kannim אני חושב פשוט . UN היו בשטח בכל זמן המלחמה הם ראו את הכל . העובדות בשטח , מצב הכוחות , וכל תהליך ותהליך של הלחימה, של כל הצדדים .מה יותר טוב מהם הם לא סתם קיימים . יש להם ארכיון גדול של היסטוריה בין יבשתית . במיוחד על המזרח התיכון . לצערי

      רפי פנחסירפי פנחסי16 ימים לפני
    • @רפי פנחסי המידע שביקשתי מ-A C הוא ספציפי, ונועד לאמת את העובדות האלטרנטיביות שהוא מציג. אם אתה רוצה לאמת אותן במקומו של A C, תוכל לשלוח קישורית או המלצת קריאה ספציפית. אם אתה לא רוצה, זה גם בסדר.

      Kottel KannimKottel Kannim16 ימים לפני
    • @Kottel Kannim אם אתה רוצה לדעת יותר מידע על תוצאות המלחמה תפנה ל- UN אני מאמין שיש לך גישה אליהם. אני מקווה שיספקו את ליבך. בהצלחה. ועוד דבר אחד נוסף, דיי חאלאס הייתה מלחמה וניגמרה כל הצדדים למדו לקחים. מאז עברו הרבה מים בנהר. הזמנים השתנו. עזוב תסתכל על דברים יותר חשובים, מה נישאר לנו חוץ מהמשפחה שבנינו וההורים.

      רפי פנחסירפי פנחסי16 ימים לפני
    • @Kottel Kannim אתה מתכוון יותר בכיוון של קשקשן אחר, שרב עם המפקדים שלו בטירונות ומאז כועס על המערכת ורוצה להתנשא כדי להרגיש טוב עם עצמו. תקשיב, כאן זה לא ער"ן. אתה רוצה לדבר איתי על כמה אמא לא חיבקה אותך כשהיית קטן ובגלל זה אתה מרגיש צורך להרגיש מורם מהעם ולא להרגיש שייך - תשמור את זה למבוא במדעי ההתנהגות א', אל תביא את זה לפוסט על מלחמת יום הכיפורים.

      A CA C16 ימים לפני
  • פוליטי. קצת חשיבה ימינה לא תזיק

    יהודה חושןיהודה חושן29 ימים לפני
    • אתה מתכוון לאותה חשיבה שהביאה את ההיבריס והמחדל? לא תודה.

      AA AAA A27 ימים לפני
  • סדרה טובה מאוד וחשובה. העם הזה חב לכם את חייו. והמדינה שרדה בזכות הקורבן הנורא שלכם והגבורה העצומה. כשרואים היום את המצב בישראל בזמן הקורונה, את הציבור החרדי העצום שמתנהג בגבהות לב ויהירות של בעל בית, זה הציבור שלא היה על הטנקים והמטוסים לא ב-73 ולא באף מלחמה אחרת, זה עצוב. השפל אליו הגיעה המדינה והציבור הישראלי. אני אישית מתגעגעת לדיבור הישראלי אשכנזי של פעם וליכולת הביטוי היפה של הלוחמים והמפקדים של אז לעומת חיתוך הדיבור המזרחי והשפה העילגת של רבים מהישראלים היום.

    wownouserwownouserחודש לפני
    • @wownouser מה שראית 'שעת נעילה' לא מייצג את המציאות. הכניסו פוליטיקה של 2020 לתפאורה של 1973. הצעקות על הרב"ט מהמודיעין לא היו. זה דרמה. ודרמה גרועה, כמו כל ההפקות הישראליות

      Shubi DubiShubi Dubi25 ימים לפני
    • @kakungulu מה פתאום 'ר'?! על מה אתה מדבר על שירים של הלהקות הצבאיות? אני מדברת על השפה שדיברו בה. השתמשו ב'ר' שאנחנו משתמשים היום. כמו שכתבתי אני לא מדברת על החי"ת ועי"ן שאני מדברת על דיבור מזרחי. זה הניגון של השפה. ודרך אגב אם ראית 'שעת נעילה' אתה יכול לראות למשל איך מפקד המוצב בסדרה, המזרחי בסדרה, מדבר ואיך הוא צועק על הבחור ממודיעין. סליחה אבל הערסיות והאלימות הזאת לא הייתה מצד מפקדים אשכנזיים באותה תקופה. צר לי אבל המזרחיים הכניסו הרבה אלימות גם להתנהגות וגם לשימוש בשפה.

      wownouserwownouser26 ימים לפני
    • @wownouser כמובן שזכותך להתגעגע. לי הדיבור הזה נשמע צווחני וחקייני של רוסית. מאיפה הר' המוזרה שהלהקות הצבאיות אימצו? מוזר הדיבור העילג של היום הוא לא מזרחי. לנו המזרחיים יש פי כמה יותר עיצורים והבחנות בין אותיות דגושות ורפות שבן-יהודה ביקש להקנות לשפה המתחדשת מהקהילה באלג'יר ממנה הוא למד. לא הלך לו. היגוי אשכנזי כמעט לא קיים בארץ והישראלים ממש בורים בו. ההיגוי הישראלי של היום לא יודע אפילו להבדיל בין א' ה' וע'. זה ממש עלבון לעברית ולדעתי הוא נולד דוקא מאז גלי העלייה של שנות התשעים

      kakungulukakungulu26 ימים לפני
    • ​@Lidorzaruk אין לי טענות למזרחים של היום אבל זאת עובדה שהדיבור השתנה בארץ לכיוון מזרחי. אין אלא להקשיב להקלטות מ-73 כדי לשמוע איך דיברו פעם. זכותי להתגעגע לישראל אשכנזית יותר. מה לעשות. אני הרגשתי יותר בבית אז מאשר עכשיו כשישראל מזרחית יותר. כמו שאתה קרוב ומגן על התרבות המזרחית (אני מניחה שלך) ככה אני קרובה לתרבות שגדלתי עליה בארץ, שהייתה אשכנזית יותר. האשכנזים לא היו עולים ב-73. ההורים שלי נולדו בארץ לפני 1948 והייתה להם עברית צברית למהדרין רק בהיגוי אחר ממה שיש היום. להם ולדור שלהם שהיה דור מקימי המדינה. בסגנון העברית הזאת דיברו צברים עד שנות ה-80 של המאה הקודמת. לרוב הצברים האשכנזים אז היה גם דיבור פחות אגרסיבי ויכולת התבטאות הרבה יותר טובה ומעמיקה מלרוב הישראלים היום. זאת הייתה העברית שהייתה המיינסטרים של המדינה. בשנות ה-80 העגה המזרחית החלה להשתלט על המיינסטרים של העברית. לאו דווקא בחי"ת ועי"ן אלא בחיתוך הדיבור, בגוון של הדיבור שמושפע מהמזרחיות.

      wownouserwownouser27 ימים לפני
    • תגובה מזעזעת. תתביישי. זה משהו שאני לא יודע אם היה פעם, שנאה לחלקים כל כך גדולים בעם שלנו. אם זו ה"אחדות" שיש בעם שלנו, מפחיד לחשוב על המלחמה הבאה. את שונאת חיתוך דיבור מזרחי ושפה עילגת? איזו צביעות, כמעט כל ה"אשכנזים" היו עולים חדשים עם עברית עילגת לחלוטין. ה"מזרחים" של היום הם צברים, ישראלים מבטן ולידה, שההורים שלהם גם השתתפו במלחמות וגם קיבלו את האצבע המשולשת באזרחות, שלא כמוכם. קצת כבוד. והציבור החרדי לא היה על הטנקים אז או היום, זה נכון, כי זה ציבור שלא מוכן להשתתף במלחמות לא פה ולא בעולם, אבל אנחנו מדינה יהודית ליהודים, וזו המדינה היחידה שהם צריכים לחיות בה. הם בשר מבשרנו, גם אם הם לא נלחמים. לא התרכזנו ב"שיויון" המזויף איתם אז וניצחנו, ואנחנו לא צריכים להתרכז בזה היום. ככל שתמשיכי, יחד עם אחרים, לעשות את זה, יותר ויותר נתרחק מאחדות ונצחונות.

      LidorzarukLidorzaruk27 ימים לפני
  • גם בפעם ה-17, לראות ולא להאמין. סדרה אוטנטית יוצאת מן הכלל. כנראה התעודה הטובה ביותר שנעשתה בארץ על מלחמת יום כיפור ובכלל.

    ROYYROYYחודש לפני
  • השטן הנרי קיסנגר - שתף פעולה עם דיין כנראה כדי שלא נתקונן כמו שצריך להתקפות צבאות ערב בפרוץ מלחמת יום כיפור. הוא רצה שישפך דם יהודי של חילי צהל- כדי שהמצרים יסכמו לשלום אתנו אחרי שלכארה החזרו לעצמם את הכבוד

    lovenlightmanlovenlightmanחודש לפני
  • Israel would have used the nuclear bombs ,golda, gave Nixon a choice, Hercules jet deliveries of weapons supply, non stop or nuclear option.

    Gail lensGail lensחודש לפני
  • סדרה שמאלנית. אם מסננים את עדויות הלוחים (שחלק מהם הובאו בשביל הבעת הדעה הנכונה), ומסתכלים על התנהלות הממשלה ועל התנהלות הצבא, אנשים יראו שמפקדי הצבא היו בדיחה רעה. כן, ללא ספק היו שם רגעי גבורה, ונצחון יקר מאד. אבל בסופו של דבר מפקדי הצבא , אז, הם היום התבנית של עלובי צה"ל של ימינו.

    soulfull M.soulfull M.חודש לפני
  • עשיו כאן ובגדול .

    גלעד עמיתגלעד עמיתחודש לפני
  • גישה תבוסתנית. איזו הגשה מאכזבת.

    qweqweqwe112233qweqweqwe112233חודש לפני
    • 'גישה תבוסתנית' = גישה שפויה!!

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקיחודש לפני
  • Extremely small number of individuals who were completely exhausted to the point of extinction at the end of WWII. They held each others hand by hand through bravery, devotion, self sacrifice and consistent decisions in a very active precision to continue to keep the light on. That very same light was 🎶❤🍷The Light Of Israel 🍷❤🎵 No tragedy in this World - no matter how powerful it is - capable to destroy that very same Light, because it is given to Mankind by the Blessing and Anointing of Highest The LORD THE FATHER - CREATOR OF ALL as a result of the Faith of Our Father Abraham. God bless the Light Of Israel Forever. Amen! And this is what I learn from this video. Thanks! 🌈🎶⭐🍷🍷🍷⭐🎵☀- Cheers!

    Art. DemirjianArt. Demirjianחודש לפני
  • Great video! I love to be with them (Leaders, Commending officers and Solders). They are all individuals whom I am very-very proud of for their dedication, bravery and consistent decisions. They became a great example to the World about Unity and Solidarity as well as bravery with complete dedication. God bless their Souls forever!

    Art. DemirjianArt. Demirjianחודש לפני
  • ilworld.info/flow/rXqcv2OchnS0g5g/wyd-w&ab_channel=%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%94%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%93%D7%94 ראו את השיחה שלי על נס הנצחון המדהים במלחמת יום כיפור

    הראל ופנינה פדידההראל ופנינה פדידהחודש לפני
  • הסרט רווי נרטיב שמאלני מרמה.

    Tus SoonTus Soonחודש לפני
    • הנראטיב המרמה הוא של הימין!!!

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקיחודש לפני
  • Dayan and Golda Meir died with blood on their hand of 2600 solders killed in Yom Kipur war , saying some one who was there from the first day in muzav 104 , Golani Gdud 13

    Andrey FarkashAndrey Farkashחודש לפני
    • Hindsight is always 20/20 😉

      TelAvivILTelAvivIL25 ימים לפני
    • U where in the battles conquering the Chermon?

      lovenlightmanlovenlightmanחודש לפני
    • nagyon jo farkash , dayan an meir were IMHO Kommies

      ernie kleinmanernie kleinmanחודש לפני
    • ף

      בינמין פדלוןבינמין פדלוןחודש לפני
  • כל הדרג הבכיר ידע שתהיה מלחמה עבדללה מלך ירדן הגיע לגולדה וסיפר לה באותו זמן היתה בטיפולים כימותרפיים לא היתה במצב לקבל החלטות ! הכי מקומם שהפכו את דיין לגיבור על מה סירב לגייס מילואים כולל גולדה שקיבלה הוראות מקיסנג׳ר לא לתקוף אפילו שמצרים תוקפת ביום הראשון נהרגו 3000 לוחמים לשוא היה גם את אשרף מרואן שהיה מודיע מצרי

    גלילה סבןגלילה סבןחודש לפני
    • @ליה לדיז'נסקי כתבתי שנהפכו לגיבורים באירוניה סרקסטית אין במה לשבח אותם זאת לא היתה הפתעה ! ידעו ולא פעלו

      גלילה סבןגלילה סבן22 ימים לפני
    • הפכו את דיין לגיבור מלחמת יום הכיפורים?! על מה את מדברת?! הוא וגולדה מאיר היו שני האשמים הגדולים ביותר במחדל. כמעט כולם האשימו את גולדה מאיר ומשה דיין, זמן קצר אחרי המלחמה החלו מחאות שבמהרה הפכו למחאות המוניות שקראו להתפטרותם של השניים מהממשלה ומהכנסת! ואכן גולדה מאיר הגישה את התפטרותה, ולאחר מכן נמשכו המחאות ההמוניות עד שגם דיין נאלץ להתפטר.

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי25 ימים לפני
    • ביום הראשון לא נהרגו 3000 חיילים. בכל ימי המלחמה יחד נהרגו כ2800

      Shubi DubiShubi Dubi25 ימים לפני
    • המלך חוסיין, לא עבדאללה

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקיחודש לפני
  • כמה ניסים וגבורה היו במלחמה אי אפשר לספור. ואיזה ניצחון מזהיר לעומת הפתיחה שהתגברנו עליה בכאב רב , וניכנסנו בתוך מצרים 101 קילומטרים קרוב לקהיר, והחזרנו חזרה את הר שניר ( חרמון ). ✌️ ✌️ חבל שלא הפגזנו את קהיר ואת דמשק שממש נשקנו להם. שילמדו אם מי יש להם עסק. ואל לנו לשכוח שגם כוחות רוסים נילחמו איתם נגד ישראל ביבשה ובאוויר.

    רפי פנחסירפי פנחסיחודש לפני
    • @lovenlightman את סיני החזיר בגין ולא ראש ממשלה של מפלגת מפא"י. כשסדאת נחת בישראל הציבור היה באקסטזה. אני יכול רק להניח שזה בעקבות הטראומה מכמות ההרוגים של מלחמת יום כיפור והתקווה שלא יהיו עוד מלחמות - לפחות עם מצריים שהיא איום גדול בהרבה ממה שאנחנו מתמודדים איתו היום. לגבי הניצחון של 73 - צריך לזכות שבסוף המלחמה, הצבא היה מותש, ומפוזר על פני שתי חזיתות. היה חשש מפני כוחות ערבים נוספים שיכנסו למלחמה וגם ארה"ב רצתה שהלחימה תסתיים. צריך לזכור שארה"ב נפגעה מאד מהמלחמה מבחינה כלכלית בגלל משבר הגז שיצרניות הנפט הערביות יצרו בעקבות תמיכת ארה"ב בישראל. בסופו של דבר ישראל היתה תלויה בחסדי האמריקנים. ובסוף המלחמה, לא היינו משיגים עוד הישגים משמעותיים. הכניסה לעיר סואץ עלתה בסוף המלחמה בהרוגים רבים וללא הישגים

      Shubi DubiShubi Dubi12 ימים לפני
    • @תמיר פרוידנט נכון הרוסים בעבר תמכו במדנות ערב.. אולי פרנציפ כי ארהב תמכה בנו וזו היית מלחמת כוחות בינה לארהב.

      lovenlightmanlovenlightman12 ימים לפני
    • @Shubi Dubi אני לא יכול לדעת לגבי זה.כללית, היו לנו אבדות קשות במלחמה ,אלפי פצועים , כמעט שלשת אלפים הרוגים ,כול הרוג כזה זה הרס משפחה,הרים שאבדו את הילד שלהם,אשה צעירה שנשארה אלמנה ולעתים אלמנה עם ילדים....או בהריון.. אבל ,אם כבר הצלחנו בנס,בזכות החילים שלחמו בעוז ,למרות יהרות וחוסר תפקוד של צמרת הצבא , הבסנו את מצרים וסריה תוך הקרבה עלאית של חילי השריון וחטבות החיר, רפאל איתן זל כתב שלא היית בעיה לכבוש עוד שטחים בתוך מצרים. ולמה,לא?החלאות היו משמדים אותנו אם היו מנצחים גם במלחמת יום העצמאות וגם בכיפור לדעתי. אבל לדבריו אנחנו לאחר נצחנות במלחמות מתנהגים כאלו הפסדנו , שזה פשוט בזיון. למה אחרי שכבשנו את סיני ,צריך להחזיר אותו למנוולים המצרים?שעד היום שנאים אותנו.. נצחנו ,לא הצלחתם להשמיד אותנו ,רוצים שלום?בו נעשה הסכם שלום. אבל הממשלות מתנהגות כנמושות. כנל עם הפלסטנאים. ניתן לרצחים האלה מליונים ושטחים ואולי הם יפסקו לרצוח אותנו. אם הם היו רצים שלום היה שלום ממזמן. לא חייבים להם כלום. בנוסף לאהוד ברק שרצה להחזיר לסריה את רמת הגולן.. נלחמנו בעוז וכבשנו את רמת הגולן ואז מגיע איזה אדיוט כמו אהוד ברק ויורק על זה. בו נתן להם ,נגזול ממשפחות שקרעו שם את התחת שנים והקמו קבוצים חקלאים וישובים פרחים , ואז אולי הסרים לא יתקפו משם...

      lovenlightmanlovenlightman12 ימים לפני
    • הרוסים המחורבנים ימח שמם. גם היום עוזרים להם..מטומטמים. בסוף ישחטו אותם בעצמם

      תמיר פרוידנטתמיר פרוידנט16 ימים לפני
    • לא אכי אני חושב טוב שזה ניגמר כי מילחמה זה לא דבר טוב אבל שאין ברירה הז נכון

      Phone StorePhone Store16 ימים לפני
  • ישרוליק טל היקר. יהי זכרו ברוך

    shelley altermanshelley altermanחודש לפני
  • הקרן החדשה לישראל לוקחת היסטוריה ישראלית ודוחפת בה את האידאולוגיה השמאלנית שלה

    אורי נוריאלאורי נוריאלחודש לפני
    • @שלום שוקרון ומאיפה מקבלת תקציב ה'קרן החדשה לקולנוע'?

      Shubi DubiShubi Dubi25 ימים לפני
    • @Michael Yakhin אני בשום אופן לא חיה במציאות דמיוניות! הפרצות בגדר הן מחדל, ותוואי הגדר כשלעצמו הוא בעייתי. הגדר היא בוודאי לא תחליף לפעולות צה"ל ושאר כוחות הביטחון נגד הטרור ביהודה ושומרון, אבל היא בהחלט כלי עזר חשוב לסיכול פיגועים, והיא תרמה בהחלט לירידה בפיגועים אחרי שנת 2002, שהייתה שנת השיא של פיגועי האינתיפאדה השניה. בלי ההשתלמות של החמאסניקים בבית הספר לטרור של חיזבאללה בלבנון לא היו מתרחשים אותם פיגועי האוטובוסים והפיגועים האחרים במקומות שבהן הצטופפו המוני אדם והביאו למספר קורבנות רב. אילו מחבלי החמאס לא היו מגורשים ללבנון בסוף 92' הם היו ממשיכים עם אותו טרור של סכינים, ושילוב של חטיפות ורציחות שבו השתמשו לפני הגירוש ללבנון. ומספר קורבנות הטרור בשנות התשעים היה אז נמוך יותר באופן משמעותי. סכינים ורובים רוצחים אבל מכוניות תופת, ומטעני נפץ באוטובוסים, בתי קפה, מסעדות וכו' הם הרבה יותר קטלניים מסכינים ומרובים ומסוגלים לגרום למספר רב יותר של הרוגים ופצועים בכל פיגוע. הסיבה האמיתית שאנשים כמוך מטילים את עיקר כובד האשמה על הסכמי אוסלו ועל הנשק החם שקיבלו ערפאת ואנשיו מישראל היא שהסכמי אוסלו היו שנויים במחלוקת בציבור הישראלי בתקופה שבה הם נחתמו, וקל מאד להטיל את האשמה עליהם. אבל גירוש הטרוריסטים של חמאס ללבנון היה מהלך פופולארי מאד בציבור הישראלי בשעתו, שזכה לתמיכה עצומה של 91% (עפ"י אחד הסקרים שנעשו אז). ופחות נח לכם להאשים את הגירוש ולא את אוסלו ב"זוועות שחווינו"! אני דוחה על הסף את "הלקח שצריך להיצרב לעולם ועד:.."! הלקח שלי הוא ששלום עושים רק עם אוייבים, וזה כולל גם מחבלים כמו ערפאת. הדבר החשוב באמת, אפילו יותר מההסכמים, הוא עצם המו"מ המדיני וההידברות. אבל חשוב גם להבין שלתהליך מדיני יש נקודת תורפה: הנסיונות של גורמים קיצוניים לטרפד את התהליך המדיני באמצעות טרור רצחני, שיגרום למספר גדול ככל האפשר של הרוגים ויזרע הרס רב. זה האתגר הגדול של תומכי/ות תהליך ההידברות והפיוס הלאומי. והטעות של ממשלת רבין השניה היא שהיא לא נערכה ברצינות להתמודד עם הטרור של מתנגדי אוסלו משני הצדדים: לא עם הטרור של החמאס והג'יהאד האיסלאמי, וגם לא עם טרוריסטים בודדים מהצד שלנו כמו ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר.

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי27 ימים לפני
    • @ליה לדיז'נסקי אני רואה שנוח לך לחיות במציאות מקבילה. אבל דמיונית לחלוטין. נתחיל בגדר ההפרדה.ובכן צר לי לנער אותך מהאשליה שלגדר הזו יש חשיבות ביטחונית והיא זו שמונעת פיגועים. אני מסתובב המון בשטחי איו"ש והתפר. לפני ואחרי הגדר. את מוזמנת לבוא ולראות את הפרצות הענקיות בגדר שאיש לא טורח לסגור. את המוני השב"חים הנוהרים מדי יום לעבודה ועניינים אחרים בערי ישראל. מה שעצר את פיגועי הזוועה של אוסלו זה רק מבצע חומת מגן ומבצעי ההמשך שביטחו בפועל את מה שערפאת ייסד באוסלו: את ערי המקלט למחבלים שהיוו בסיסי טרור ללוגיסטיקה, יציאה ויחזרה של מחבלים ושולחיהם. מה שכונה פעם 'שטחי A' בערי יו"ש, לא קיים יוצר בפועל. כוחות צה"ל, בניגוד להסכמי האיוולת, נכנסו ונכנסים למרכזי הערים, קסבות ולמחנות הפליטים, ללכוד את המחבלים ושולחיהם. רק קץככה ניצחנו אותם. באופן רשמי בתחילת 2007 אז התחננו המחבלים הרדופים שנגיע איתם להסכם שבו יניחו את נשקם ואנחנו נפסיק לחסל אותם. אבל עד אז שילמנו מחיר יקר בדם. הן מרוצחי החמאס שהמחבל עראפאת ימח שמו וזכרו נתן להם חסות, והן ממחבליו של ערפאת עצמו. גדודי חללי אל אקצה וכן ה'שוטרים' הפולששטניים שירו ברובים שקבלו מאיתנו על חיילים ישראלים כמו מדחת יוסף וכן על נשים וילדים כמו בקיבוץ מצר שבו נטבחה אם וילדיה על ידי 'שוטר' פולששטני. ערפאת המחבל הנאלח שרצח מאות ישראלים עוד הרבה חפני אוסלו תכנן את הכל. האוניה קארין A שנתפסה עם כמויות נשק מטורפות שכנעה גם את האמריקאים שהוא תכנן הכל. ההשתלמות של המחבלים של החמאס בלבנון הודות לרבין ובג"צ עזרה להם אבל ברור שזה לא מה שהיווה את המקור האמיתי לזוועות שחווינו. הלקח שצריך להיצרב לעולם ועד: עם מחבל נאלח לא רק שלא מנסים לעשות 'שלום', אלא יש לחסל אותו ואת אנשיו בהקדם האפשרי. "אין שלום אמר ה' לרשעים" אמר הנביא ישעיהו. וכמה שהוא צדק.

      Michael YakhinMichael Yakhin27 ימים לפני
    • @Michael Yakhin כמה טמטום?! עליך ועל שכמותך נאמר: הפוסל במומו פוסל! התגובה שלך היא רצף של טמטום. ככה זה כשדבקים באמונה בנראטיב שקרי כמו הנראטיב של הימין על אוסלו כאסון, ומתעלמים מעובדות חשובות! לא חלוקת הנשק החם לערפאת ואנשיו היא שגרמה להשתוללות הטרור של אוטובוסים מתפוצצים, ופיגועים במסעדות, בתי קפה וקניונים אלא הגירוש של מאות מחבלי החמאס ללבנון בדצמבר 1992, בערך 3/4 שנה לפני אוסלו! כשהחמאסניקים המגורשים שהו בלבנון, הם נפגשו עם הטרוריסטים של חיזבאללה ולמדו מהם איך לבנות מכוניות תופת ומטעני נפץ קטלניים. וכעבור מספר חודשים הם חזרו לארץ עם הידע הצבאי החדש שהם קיבלו מחיזבאללה, והחלו ליישם אותו באמצעות פיגועי ההתאבדות באוטובוסים ובמקומות נוספים שבהם המוני אנשים מצטופפים. זה מה שהקפיץ את מספר הקורבנות - נרצחים ופצועים, ולא חלוקת הנשק החם לערפאת ואנשיו! גירוש מאות מחבלי החמאס ללבנון היה טעות נוראית, וחלוקת הרובים לערפאת ואנשיו לא הייתה טעות בכלל! טעות נוספת של ממשלת רבין שמתעלמים ממנה בגלל הנראטיב השקרי של הימין על אוסלו היא שממשלת רבין לא בנתה גדר ביטחון על תוואי הקו הירוק לסיכול פיגועי הטרור כבר לאחר החתימה על הסכם אוסלו הראשון בספטמבר 1993. אילו ממשלת רבין הייתה בונה גדר כזו, אז כוחות הביטחון היו מצליחים למנוע הרבה פיגועים ומספר הקורבנות גם בשנות התשעים וגם בשנות אינתיפאדת אל אקצע היה נמוך באופן משמעותי! אבל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי27 ימים לפני
    • @ליה לדיז'נסקי כמה טמטום אלוהים! אוסלו היה אסון ומחדל חמור מזה של מלחמת יום הכיפורים. כן. מה שאת שומעת וחא מסוגלת לקלוט. הזהירו את רבין ופרס לא לתת להם רובים וחא לתת להם ערי מקלט למחבלים. בגלל אוסלו נרצחו ונטבחו בזוועות שלא יאמנו, מעל 1800 ישראלים. לא הרבה פחות מהחיילים שנערגו בכיפור. ההבדל הוא שבאוסלו נטבחו גם קשישים, ילדים ונשים באוטובוסים המתפוצצים, מסעדות התופת, בירי בכבישים ועוד ועוד. זוועת עולם שחסרי מוח מהעם שלנו הביאו עלינו יחד עם הפסטיבלים של אוסלו. עיוורון והפקרות

      Michael YakhinMichael Yakhin27 ימים לפני
  • סואץ הוא מדינת הגיבורים. יחי הצבא המצרי

    ashraf elhosenyashraf elhosenyחודש לפני
    • @Avichai31 The Bar Lev line was dropped and became in the hands of Egypt and Sinai. All Egyptian, and Taba also became Egyptian. What Israel gains now

      ashraf elhosenyashraf elhoseny29 ימים לפני
    • More a state of cowards who are attacking a nation in their holy day ,just for losing again .you are losers 😎long live Israel 🇮🇱

      Avichai31Avichai3129 ימים לפני
  • איך אף אחד לא ישב בכלא ? אין הפקת לקחים כל הזמן חוזרים על אותם שגיאות ! לא לשחיתות ודאגה למקורבים ! עדיפות לאנשים מוכשרים ומתאימים בלבד!

    צייר המחשבותצייר המחשבותחודש לפני
  • סדרה מעניינת. חבל שהיא מתוך אוריינטציה שמאלנית.

    יעקב שפיראיעקב שפיראחודש לפני
    • יעקב שפירא אם טמטום היה מקצוע היית מולטי מליונר.

      רוני רייסינגרוני רייסינג23 ימים לפני
    • ברור, הימנים הבורים כותבים טוקבקים של 5 מילים והשמאלנים עסוקים ביצירה. ואהבת לרעך כמוך

      Car MintzCar Mintz28 ימים לפני
    • @טומי קינסטליך זה ממש לא הגיוני לדרוש נסיגה לפני שמתחילים בכלל משא ומתן זה לא אמיץ בכלל וגם לא היה אמור להתקבל, אם הוא היה מגיע בידיים נקיות כמו ב77 כשהוא טס לירושלים כדי להציע שלום אמיתי באופן ישיר ובלי תנאים מקדימים היה סיכוי הרבה יותר טוב שהוא היה מקבל יחס אחר ממה שהיה, וזה מה שגם קרה בסופו של דבר.

      Eliyahu 1988Eliyahu 1988חודש לפני
    • @Eliyahu 1988 קצת לא ברור לי מה שכתבת מצד אחד אתה כותב שזה שקר מוחלט שהוא רוצה נסיגה כוללת לפני שמתחילים לדבר שזה לא נשמע הגיוני במידה ויש נסיגה בלי משא ומתן מה הטעם לדבר?והעובדה שהוא היה מספיק אמיץ להגיד אני מוכן להגיע לישראל למען השלום הוא מצא בצד שלנו משהוא שראה בצעד זלו מעשה אמיץ והלך איתו על זה כי האמין לו .ולכן הוא התקבל כאן בכבוד של מלכים למרות שהיה אוייב מר והביא עלינו את אסון יום כיפור.בסרט עצמו היו נסיונות של דיין ליצור אפשרות של נסיגה מקו התעלה ופתיחתה שרק למצרים יהיה הפסד במידה והם יפרו את ההסכם.אבל זה לא צלח.

      טומי קינסטליךטומי קינסטליךחודש לפני
    • @טומי קינסטליך זה שקר מוחלט סאדאת התנה כל פתיחה במשא ומתן מול ישראל בנסיגה תחילה וכוללנית מכל שטחי סיני זה היה תנאי לא הגיוני ששום ממשלה ישראלית לא הייתה אמורה להסכים לו, השלום שהושג בסופו של דבר היה בעקבות ההבנה של סאדאת שלא יצליח לכבוש את סיני בכוח אלא רק בהסכם שלום.

      Eliyahu 1988Eliyahu 1988חודש לפני
  • ביקצור מי שמפתיע מנצח נקודה ,הערבים לא היו עושים שלום בלי להחזיר את הכבוד האבוד

    רבקה כהןרבקה כהןחודש לפני
    • זה לא נכון במילחמה אין כבוד יש דם צער כאב ואדמה מי ירצה לבתר על החרמון או על כול חלק מי ישראל בלי לקבל כלום אבל מה לעשות שזה לא בידים שלנו לא מילחמה ולא שלום ומי שמצליח להביא שלום בלי מילחמה ניכנס להיסטוריה שבת שלום

      Phone StorePhone Store16 ימים לפני
    • @אליצור יחיא זה בדיוק האסטרטגיה שלהם לא לכבוש את סיני אלא רק לחצות את התעלה וזה הטעות של הקונספציה והם השיגו את מה שרצו עובדה שבאו להחזיר להם את כל סיני אז מי ניצח

      רבקה כהןרבקה כהןחודש לפני
    • הם לא ניצחו!!... מי שחייב לנצח מנצח!!!

      אליצור יחיאאליצור יחיאחודש לפני
    • הוא גם בכוונה סיפר לך רק חצאי אמת(שזה יותר גרוע משקר) זה נכון שישראל ביקשה בהתחלה הפסקת אש, וסאדאת סרב, אבל אחר כך, שתמונת הלחימה השתנתה, וידה של ישראל הפכה להיות על העליונה כאשר כוחות צבא ישראלים כיתרו את העיר סואץ, והיו מרחק קילומטרים ספורים מעיר הבירה קהיר, סאדאת התחנן על ארבע להפסקת אש, את זה הוא לא סיפר לך. מה גם, סיני נותרה בידי ישראל לאחר המלחמה, ורק שנים מאוחר יותר, בגין החליט לתת את סיני למצרים כתנאי להסכם שלום, לכן אם זה באמת היה נצחון מצרי, שאלי את עצמך, איך סיני עדין נותרה בידי ישראל. אם מצרים היתה מנצחת, לא רק סיני כבר לא היתה בידי ישראל, סביר להניח שהם היו מגיעים עד תל אביב וכבר לא היתה מדינת ישראל. כמה את יכולה להיות מפגרת כמה.

      נאציזם שמי ישראלינאציזם שמי ישראליחודש לפני
    • מצרים מתכננת להשמיד אותנו גם בימנו, אחרי ההסכם "שלום" ואחרי שהחזרנו להם את סיני, הנה ilworld.info/flow/fX2lrH7NdqG9iqA/wyd-w" זה גם בגלל הכבוד האבוד בטח? תביני, לבן אדם הזה לא אכפת לזרות חולי בעיני הציבור, כי יש לו אזרחות אמריקאית ויתכן שהוא אפילו מתגורר כבר עכשיו פיזית, בארה"ב. אין לו בעיה שישראל תושמד, ההפך, ישראל היא כמו עצם שתקועה לו בגרון, כי האנטישמים משתמשים בישראל כדי להסית נגד יהודים במערב.

      נאציזם שמי ישראלינאציזם שמי ישראליחודש לפני
  • סידרה נהדרת. יחד עם זאת יש בה נטייה חזקה לשמאל (לשמאל של היום) שזה כמובן אופייני. שוב מאשימים את ממשלת ישראל ומנהיגיה בכך שמדיניותם, פעילותיהם או אי-פעולותיהם, הם אילו שהביאו את האלימות מצד הערבים. להזכירכם, לוי אשכול יצא מייד לאחר מלחמת ששת הימים ביוזמת שלום ונענה בועידת ״שלושת הלאווים״ הערבית בחרטום. תמיד היהודים אשמים באלימות הבאה עליהם. הסכם השלום עם מצרים הוא איננו הסכם שלום, כי אם הסכם אי-לוחמה וגם זה מספיק טוב. אבל העם המצרי מעולם לא עשה שלום אמת עם ישראל ולא היה מעוניין בכך.

    Lobsang TenzinLobsang Tenzinחודש לפני
    • @דוד קולני אני לא כתבתי שזו הייתה הצלחה. הסכמי אוסלו היו מלאים פגמים, אבל הם לא היו טעות. זה שהם לא היו טעות לא הופך אותם אוטומטית להצלחה. כתבתי שממשלת רבין נכשלה בהתמודדות מול הטרור של מתנגדי אוסלו. היא נכשלה בהתמודדות מול פיגועי ההתאבדות של החמאס וגם נכשלה בלמנוע את הטבח במערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטיין. ונכשלה כמובן במניעת רצח ראש הממשלה. וכתבתי שממשלת רבין היתה צריכה ויכולה לבנות גדר ביטחון שתשמש מכשול לביצוע פיגועי טרור בתוך תחומי מדינת ישראל, בדומה לגדר ההפרדה שנבנתה החל מסוף שנת 2002 בעיצומה של האינתיפאדה השניה. ממשלת רבין הייתה צריכה ויכולה לבנות גדר כזאת מיד לאחר החתימה על הסכם אוסלו הראשון בספטמבר 1993, על תוואי הקו הירוק! גדר ביטחון כזו הייתה עשויה לסייע במניעת פיגועים רבים שבוצעו בשנות התשעים, וגם בתחילת שנות האלפיים בימי האינתיפאדה השניה.

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי22 ימים לפני
    • @דוד קולני אני בסך הכל ציינתי עובדה. העובדה שציינתי היא שחמאס והג'יהאד התנגדו להסכמי אוסלו, וביצעו פיגועי טרור רבים על מנת לטרפד את ההסכמים הללו ואת התהליך המדיני שבא בעקבותם. בדיוק מאותה סיבה של התנגדות לאוסלו, ברוך גולדשטיין ביצע טבח במתפללים מוסלמים במערת המכפלה, ויגאל עמיר רצח ראש ממשלה בישראל שנבחר בבחירות דמוקרטיות. כמו פיגועי הטרור של חמאס, גם מה שעשו יגאל עמיר וברוך גולדשטיין נועד לטרפד את הסכמי אוסלו ואת תהליך אוסלו. סך הכל ציינתי עובדה.

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי22 ימים לפני
    • @ליה לדיז'נסקי תסתכלי מה כתבת בתגובה הקודמת על הסכמי אוסלו ושהם מחייבים רק את פת"ח ולא את שאר ארגוני הטרור. ובאותה נימה את חושבת שזו הצלחה רק שכשלה בגלל שלא פעלו עם פתח להלחם יחד עם הארגוני טרור האחרים..

      דוד קולנידוד קולני22 ימים לפני
    • @דוד קולני "לעשות הסכם שלום שמחייב רק שם של ארגון ספציפי ולכל השאר מותר להילחם?" - איפה כתבתי דבר כזה???

      ליה לדיז'נסקיליה לדיז'נסקי22 ימים לפני
    • @ליה לדיז'נסקי אני בהלם עד כמה אפשר להיות מטומטמטים.. לעשות הסכם שלום שמחייב רק שם של ארגון ספציפי ולכל השאר מותר להלחם?! מה הרעיון בזה? יש לך שכל בראש?

      דוד קולנידוד קולני22 ימים לפני
  • Complete propaganda lies. Everything was and is scripted theater. People need to know and understand that the war was staged. Largely by Dayan, Kissinger, and Sadat. The "little people" and their families paid with their blood and shattered lives for the propaganda nonsense. The name Dayan should be forever blackened in the memory of the Jewish people. He is scum beyond scum. I even have serious doubts regards him and his family being Jewish.

    mika2oo1mika2oo15 שנים לפני
    • @mika2oo1 No wonder you're so pissed off. I'd be too, if I held such extreme opinions. I wish you good health, especially mental. BTW what's MSM? A food supplement?

      TelAvivILTelAvivIL25 ימים לפני
    • @TelAvivIL dwib. Who the hell cares what you have “patience” for. Anyone stupid enough to believe the FAKE NEWS MSM is below utter contempt. And you’re one of them gullible COMMIE idiots and a pathetic TROLL.

      mika2oo1mika2oo125 ימים לפני
    • I've got very little patience for conspiracy advocates like you. I understand it's an American fashion, but it doesn't mean we have to adopt it.

      TelAvivILTelAvivIL25 ימים לפני
    • Why don’t you take off your tin foil hat?

      Kenneth PortnerKenneth Portnerחודש לפני
    • Dayan and Golda Meir should and their life in prison , they are criminal

      Andrey FarkashAndrey Farkashחודש לפני
  • לראות מדקה 33 לגבי יום כיפור

    ענת טמירענת טמיר5 שנים לפני
  • יהי זכרם ברוך אני נקרא על שם הדוד שלי שנפל בתעלה

    אליהו בן סימוןאליהו בן סימון5 שנים לפני
ILworld